XR600R --> motard / supermotard

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Jag har kört landsvägs hoj och sporthoj sedan jag fick körkortet, för tre år sedan. Igår köpte jag en XR600R, min första offroad förutom moped. Tänkte konvertera om den till motard och då har jag följande funderingar.

1. Kan man köra en motard på vanliga sporthoj-fälgar? Om inte, varför inte? Har nämligen två CBR600 fälgar liggandes. 160 bak och 120 fram, som skulle se rätt så snyggt på den.
2. Vad är skillnaden på en SUPERMOTARD och MOTARD?

HAr rätt så tight budget till bygget.

Det största problemet jag sett med gatfälgar är de brukar vara bredare än vad svingen klarar av. Men du har det lätt, bara ut i garaget o prova!

Är väl ingen skillnad mellan motard och supermotard så vitt jag vet.

LeXi skrev:
Jag har kört landsvägs hoj och sporthoj sedan jag fick körkortet, för tre år sedan. Igår köpte jag en XR600R, min första offroad förutom moped. Tänkte konvertera om den till motard och då har jag följande funderingar.

1. Kan man köra en motard på vanliga sporthoj-fälgar? Om inte, varför inte? Har nämligen två CBR600 fälgar liggandes. 160 bak och 120 fram, som skulle se rätt så snyggt på den.
2. Vad är skillnaden på en SUPERMOTARD och MOTARD?

HAr rätt så tight budget till bygget.
motard o super e väl samma..
sen kan du säkert köra med dom fälgarna men dom tål ju inte lika mycket som ekrar..
160 bredd kanske e lite brett men de e väl bara o flytta ut kedjan lite...sen kanske du får svarva av fälgarna lite för att dom kan vara lite för bredd..men som sagt..du har ju grejerna..bara ut o kika de
:tummenupp
du e ju inte försten som bygger om från cbr fälgar :)

Back