Xr600 Vs Tt600

beamer

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
ÖSD
Hoj
CBR900RR -96
Funderar på att skaffa mig en gammal grussmiskare typ XR600 el TT600 runt årsmodell 89-92. Vilken tror ni är bästa att satsa på? Vilken av dessa två går bäst osv? Har en av varje på gång, men vet inte vilken jag ska välja?
 
Vilken som helst av dem.
Men TT600 har 6v elsystem om den inte är ombyggd, vilket ger dåligt lyse tycker jag.
De är likvärdiga, Hondan käns modernare att köra än TTn.

Hondan varvar högre än den väldigt motspänstiga Yamahan, men båda är rena traktorerna mot moderna stånkor i det hänseendet.
Köp den du tycker funkar bäst för dig och som har bäst skick.
 
TT´n har ombyggt elsystem men är orginal i övrigt (mkt fin) Hondan finns det div plast till, cobradämpare, nya däck plus div saker, den är i bra skick´dock inte lika bra som TT´n. Är det lika mkt hästar i båda el skiljer det på det med?
 
XR uppges det 46hk på och nån kuse lägre på TTn.
Hondan käns dock piggare för att den varvar högre, men å andra sidan är den tommare på låga varv.
 
Ok, tack för infon :tummenupp Har funderat lite fram och tillbaka nu...det lutar nog åt en XR iallafall. Tycker den ser lite modernare ut och även att den ser ut att ha lite bättre fjädringsväg.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top