XR600 Startproblem av rang

Har åkt i en halvtimme nu, den dog efter ca 25min körning när jag hade kopplingen inne och rullade på gasen t.o.m. (tomgången steg en bit när jag drog in kopplingen, så rulla jag på gasen, men den dog ändå) Jag väntade ungefär 3 min, kickade och den starta på 3 kick då, så jag kunde köra hem iaf.

Innan jag körde iväg så märkte jag att när blinkersen var på så blinka det normalt fram, men bak så blinka allting inklusive bakljuset :3freak Efter att hojen dog, och när jag starta den igen så blinka båda blinkersen där fram med. Typ som varningsblinkers på en bil.
 
Bobby 600 skrev:
2226134 Har åkt i en halvtimme nu, den dog efter ca 25min körning när jag hade kopplingen inne och rullade på gasen t.o.m. (tomgången steg en bit när jag drog in kopplingen, så rulla jag på gasen, men den dog ändå) Jag väntade ungefär 3 min, kickade och den starta på 3 kick då, så jag kunde köra hem iaf.

Innan jag körde iväg så märkte jag att när blinkersen var på så blinka det normalt fram, men bak så blinka allting inklusive bakljuset :3freak Efter att hojen dog, och när jag starta den igen så blinka båda blinkersen där fram med. Typ som varningsblinkers på en bil.


prova o stäng av allt ljus,blinka inte o kör igen..
kanske den inte får stret nog..
 
Tändsystemet har inget att göra med övrig el på en XR. Du behöver uppenbarligen gå igenom
elsystemet på den. Gör det !

Klart den kan få soppatorsk m soppa i tanken; det är i cylindern det ska brinna.

Hittade du nåt fel på tändkabeln eller dess isolering så byt spolen. Det är iaf inget att lita på.
/u
 
När jag satt tillbaks en låsmutter på tändspolen så hade den hamnat åt fel håll, så den var inte ordentligt jordad. Ändra på den och blinkersen funkar nu.

Hur det funkar med att den dör återstår att se...
 
Blinkersen har börjat leva sitt eget liv igen nu, sen dog den igen igår

Kanske är förgasaren som gör att den dör... Igår fick jag bara igång den med halv-choke (fast den var varm) efter att den hade dött. Hände noll utan choke, även fast jag hade väntat 5-10min och luftat ur den.

Är det nån som vet vad grundinställningen på luftskruven ska va? är det skruva in helt, sen ut 2½ varv? hitta inget om det i boken
 
Bobby 600 skrev:
2230580 Blinkersen har börjat leva sitt eget liv igen nu, sen dog den igen igår

Kanske är förgasaren som gör att den dör... Igår fick jag bara igång den med halv-choke (fast den var varm) efter att den hade dött. Hände noll utan choke, även fast jag hade väntat 5-10min och luftat ur den.

Är det nån som vet vad grundinställningen på luftskruven ska va? är det skruva in helt, sen ut 2½ varv? hitta inget om det i boken

Skruva in helt (försiktigt så inte sätet skadas) sen 2varv ut detta gäller -89 och framåt.
 
Här har du problemet

[med all förmodan så liggt flötörnivån fel vilket gör att det kommer in för mycket soppa i cylindern när du ska start och den surar ned sig.......gör så att du har bensinkranen avstängd med samma procedur som du brukar göra när du ska starta den, när du ska stänga av hojen så stäng av kranen först sen ca 5sec senare stänger du av hojen] .
det som händer är att det rinner in soppa i cylindern när du ställer ned den på stödet pga lutningen den felaktiga flötörnivån, när du sen ska starta så har du soppa i cylen + att du tillför mer genom kranen= nedsurad
Har nämligen samma problem men orkar inte ta tag i det, just därför gör jag som ovanstående.
 
ORS skrev:
2231616 Skruva in helt (försiktigt så inte sätet skadas) sen 2varv ut detta gäller -89 och framåt.

Tack! har ställt den där nu.

danne78 skrev:
2240460 [med all förmodan så liggt flötörnivån fel vilket gör att det kommer in för mycket soppa i cylindern när du ska start och den surar ned sig.......gör så att du har bensinkranen avstängd med samma procedur som du brukar göra när du ska starta den, när du ska stänga av hojen så stäng av kranen först sen ca 5sec senare stänger du av hojen] .
det som händer är att det rinner in soppa i cylindern när du ställer ned den på stödet pga lutningen den felaktiga flötörnivån, när du sen ska starta så har du soppa i cylen + att du tillför mer genom kranen= nedsurad
Har nämligen samma problem men orkar inte ta tag i det, just därför gör jag som ovanstående.

Lite svårt att göra så då den dör utan förvarning ibland. Jag tror det är fel munstycke som kan orsaka det eftersom den tänder fortfarande efter den dött. (släppte upp kopplingen med 3an i fart och den gick igång men dog igen) så det är nog inte tändningen.
 
Back
Top