XR600 manual / verkstadshandbok, strypning & trimning HJÄLP!!!

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Bolt
Har sökt efter en manual eller verkstadshandbok till min XR600R -98 men utan framgång. Jag har hittat några länkar men de verkar inte fungera.

Min XR verkar vara helt original, så nu undrar jag dessutom om den är strypt, för det står att den ska vara 14kw på papper. Var brukar strypningarna sitta i de och hur kan jag upptäcka att den är strypt för jag misstänker att den är det.

Är det ens någon ide att ha blinkers på den när reläet går alltid av? Kan man köpa någon spec relä?

Har sökt efter en manual eller verkstadshandbok till min XR600R -98 men utan framgång. Jag har hittat några länkar men de verkar inte fungera.

Min XR verkar vara helt original, så nu undrar jag dessutom om den är strypt, för det står att den ska vara 14kw på papper. Var brukar strypningarna sitta i de och hur kan jag upptäcka att den är strypt för jag misstänker att den är det.

Är det ens någon ide att ha blinkers på den när reläet går alltid av? Kan man köpa någon spec relä?

relä går av.. då borde de ju va nå fel.
annars finns ju biltemas relä med felvarning.. bruka funka fint.
42-143 el likn nummer tror jag.
sen är den nog inte strypt...
men har du annan dämpare på? bestyckad?
bruka gå grymt mycke bättre efter luft buller o soppa fixning.

tror jag körde 56-58 på lågfarten o runt 162-165 på högen utan att flytta nålen..
sen en helt öppen dämpare o så nåra hål in i luftburken om man inte ska köra fet enduro hela tiden.

relä går av.. då borde de ju va nå fel.
annars finns ju biltemas relä med felvarning.. bruka funka fint.
42-143 el likn nummer tror jag.
sen är den nog inte strypt...
men har du annan dämpare på? bestyckad?
bruka gå grymt mycke bättre efter luft buller o soppa fixning.

tror jag körde 56-58 på lågfarten o runt 162-165 på högen utan att flytta nålen..
sen en helt öppen dämpare o så nåra hål in i luftburken om man inte ska köra fet enduro hela tiden.

Jepp, jag har en annan dämpare på, ska jag bestycka den pga att det är en anna ljuddämpare på?

Jag förstår faktiskt inte hur man ställer in munstycken osv, ska ta den till en verkstad så att de fixar den optimalt men en verkstadshandbok behöver jag verkligen.

Kan någon tippsa om handbok till XR600?

Jepp, jag har en annan dämpare på, ska jag bestycka den pga att det är en anna ljuddämpare på?

Jag förstår faktiskt inte hur man ställer in munstycken osv, ska ta den till en verkstad så att de fixar den optimalt men en verkstadshandbok behöver jag verkligen.

Kan någon tippsa om handbok till XR600?

du måste inte bestycka men de e så grymt enkelt så de finns inte och du kommer känna skillnad.
byta munstycken..
enklast.. töm ur koppen i botten av gasarn..
ta bort koppen (2skruvar) där ser man dom sen.
skruva ur,, skruva i nya starta..
sen får du mickla lite med luft/bränsleskruven.
man märker ganska fort då tomgången blir konstig, dålig el så går smäller den o svarar inte på gasen... de lixom känns om den e fel..
men är du osäker tycker jag du ska lämna in den.. jag fick grym skillnad med öppnad burk o bestyckad. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg