XR600 Kick fastnat - Hjälp sökes

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Min XR600 -93 stannade idag. Tre dar innan besiktning... Kändes som soppatorsk, men visade sig vara jobbigare. Efter att ha kickat ett par gånger fastnade kicken i övre läget. Om jag rullar hojen bakåt och sen framåt så kan man kicka igen, ett par gånger, sen låser den sig igen. Om man rullar hojen med växel i så går motorn runt utan problem (inga sjuka ljud eller nåt).

Jag är inkompetent på att mecka. Vågar inte ta isär och göra saken ännu värre. Är ledsen i ögat då jag precis lagt ned en skaplig summa pengar på att få iordning den inför besiktning. :gråta

Motorn ska enligt många vara rätt simpel att dona med, och numera bor jag relativt nära Sthlm, så jag gör en kontaktannons-chansning. Finns det någon i området Sthlm-Norrtälje med omnejd som kan tänka sig att återuppliva min stackars XR för en rimlig summa pengar/whiskey/motsv? Eller kanske har du en mekarkunnig kompis som behöver ett litet kvällsjobb?

:öl ?

PS. Felet påminner om detta http://www.thumpertalk.com/forum/archive/index.php/t-826006.html med undantag från att jag inte hör det otäcka ljudet han beskriver.

*/ ?>
Back