Diabolical
Lyckas ibland...
Hejsan!
Vad tror ni som kan om min förgasare. Detta är första gången jag har isär den.
Huvudmunstycke: 158
Lågfart: 62
Nål: 2:a hacket nerifrån (Av 5 möjliga) Nu första hacket nerifrån.
Sitter Vampire bolt-on och nått effektavgassystem.
Nytt stift, olja, nyställde ventiler (tickar en aning ändå).
Har testat efter rengöring av förgasaren och höjt nålen max. Pilotskruven går bara skruva ur ett varv innan den börjar gå illa på tomgång!?!
Den axxar mycket bättre nu men orkar inte riktig på 5:an. Toppar precis över 140km/h på 4:an och på 5:an händer ingenting med toppfarten.
Den hoppar värre nu än innan jag gjorde rent förgasaren. Känns som den dör när man ska iväg från stillastående eller när man ger gas efter en kurva tex. Startar lätt o ganska stabil tomgång jämfört med innan.
Nån med nått bra tips??
Vad tror ni som kan om min förgasare. Detta är första gången jag har isär den.
Huvudmunstycke: 158
Lågfart: 62
Nål: 2:a hacket nerifrån (Av 5 möjliga) Nu första hacket nerifrån.
Sitter Vampire bolt-on och nått effektavgassystem.
Nytt stift, olja, nyställde ventiler (tickar en aning ändå).
Har testat efter rengöring av förgasaren och höjt nålen max. Pilotskruven går bara skruva ur ett varv innan den börjar gå illa på tomgång!?!
Den axxar mycket bättre nu men orkar inte riktig på 5:an. Toppar precis över 140km/h på 4:an och på 5:an händer ingenting med toppfarten.
Den hoppar värre nu än innan jag gjorde rent förgasaren. Känns som den dör när man ska iväg från stillastående eller när man ger gas efter en kurva tex. Startar lätt o ganska stabil tomgång jämfört med innan.
Nån med nått bra tips??
.. Men det låter som den strongnar av för mycket soppa. Prova gärna helt borttagen sidokåpa med det munstycken du har i nu 168? då kan det tänkas att den går bra på fullt gärn åtminstonde. Det ska gå utmärkt att kapa våldsammt stora hål i sidokåpan ,,,hellst köra utan luftburk är ju bäst. Går dom skit utan kåpa så har man bara inte fått till bestyckningen. Man får helt enkelt ut mest pullver helt öppet = stora hål!! Slipa gärna bort gallernätet/ gnistskydd som sitter inne i filterkorgen,,Var noga med att få bort alla ståltrådar bara! (om det sitter sådant på just din?) Klart bäst är ju kn filter .En hyffsad start i bestyckning på helt öppen kåpa och slipon är 70 i lågen och nålen näst högst höjd och högfart kan man köra från 165-170. Stupningar från låga varv vid snabba gaspådrag kan man få leva med,,det måste till axpump för att få bort allt sådant skit.