Xr250r

Tarmsaft

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
HRC XR250R SM
Tja! Jag är ny på detta forum. Jag håller just på att bygga en XR250 motard och eftersom det inte sitter ryckutjämnare i bakfälgen är jag rädd att utgående drevaxeln ska ta allt för mycket stryk. Bör jag hitta en fälg med ryckutjämnare eller ska jag bara köra på? (originalnav med bredare fälgbana) Sitter 130 däck på just nu och fälgen är 17 tum....
Tacksam för svar!

Hare bra! :)

Hondan håller nog för det mesta. Så bara kör så mkt du orkar. :tummenupp

du lär vinna VM i kurvhastighet om du hänger med större hojar på ditt åk :D

kör på utan ryckutjämnare det håller.

schysst namn btw :tummenupp

Hehe. A fan, då kör jag på det. Den här hojen väger lika lite som en ciao-moppe! I den sitter den värsta kammen, den är tokportad(bokstavligt talat) En Keihin 38mm fugge och den högsta wisecokolven. Nu saknar jag bara ett lämpligt avgasssystem. Tänkte låta bygga ett, för originalrören är mindre än portarna(!). Har inte startat motorn än, men runt 40 kusar på veven hoppas jag på.
Jag kommer att köra 8:or runt alla husaberhare och sur-klumpar på 130Kg +

:hihi

inte för att vara elak...men en husa väger nog mindre än din hoj :)

Det är möjligt, men jag hoppas att vågen kommer att stanna på runt 90kg för mig... Får se när allt sitter som det ska. Har till och med satt på smalare däck för att få ner vikten. Strippat på allt onödigt. Ska bli spännande att väga in den.... :)

jaha du har plockat bort lite skrot, men 90kg blir nog fan svårt.
annars ligger vikten på runt 115kg i originalskick.

Under 100kg är jag säker på, har ändrat och plockat bort så jävla mycket. Bara styret och reglagen gav 2kg! Titan och alu istället för rostfritt och järn. Framfälgen med däck blev ca: 700g lättare. Nya sadeln vägde 200g mindre... Nya kolfiberskärmar(korta), där har jag minst 1 kilo också. Småsaker som titanfotpinnar och dural aluskruvar och sådant porr.. Det gär en hel del till slut! :)

Tarmsaft skrev:
Under 100kg är jag säker på, har ändrat och plockat bort så jävla mycket. Bara styret och reglagen gav 2kg! Titan och alu istället för rostfritt och järn. Framfälgen med däck blev ca: 700g lättare. Nya sadeln vägde 200g mindre... Nya kolfiberskärmar(korta), där har jag minst 1 kilo också. Småsaker som titanfotpinnar och dural aluskruvar och sådant porr.. Det gär en hel del till slut! :)

En bild på underverket...??

111 kg torr original så du kan nog komma i närheten av 100. Men 40 kus på veven tror jag blir svårt. 24 nått original.... Byt till 125 2-t, det lär ju bli samma motorkaraktär ändå.
Min väger runt 100 med lite soppa och alla andra vätskor, och då är den fullsmetad med lätta bultar/muttrar.
Tarmsaft skrev:
Hehe. A fan, då kör jag på det. Den här hojen väger lika lite som en ciao-moppe! I den sitter den värsta kammen, den är tokportad(bokstavligt talat) En Keihin 38mm fugge och den högsta wisecokolven. Nu saknar jag bara ett lämpligt avgasssystem. Tänkte låta bygga ett, för originalrören är mindre än portarna(!). Har inte startat motorn än, men runt 40 kusar på veven hoppas jag på.
Jag kommer att köra 8:or runt alla husaberhare och sur-klumpar på 130Kg +

:hihi

bättre o banta dig själv

Jag bantar mig själv istället för hojen. Har gått ner 6 kilo sen jul så nu slipper jag byta till lättare skruvar :arsele

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back