XR125 Acc?

Snowman89 skrev:
2187720 nu ska vi vara snälla här :pannkyss
xr'en duger bra som första cykel, men som dom säger kommer du att tröttna på att få ligga och kämpa för att hålla 90, men den duger bra till att åka småvägar/grusvägar och busa lite



Försöker bara hjälpa han så att han inte gör en dum affär. :)

Det jag menar är att man kommer ju tröttna på en Xr mycket snabbare än tex en Crm eller liknande. Man kommer ju tycka draget är bra första tiden men det kommer ju inte vara särksilt länge!

Tycker min Wr drar på kasst nu efter att ha kört med den någon månad :3freak
 
men skit samma :P kmr inte använda den till långa streckor precis, så den duger för mig i 1 år. vet att jag kmr tröttna lite men aja, väntar till 600 :)



får prov köra ändå min farsas aprilia mille 03a 1000 cc ;P
 
Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..
 
_Nille_ skrev:
2187854 Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..


Ja, 90 km/h +- 5 ungefär.
 
_Nille_ skrev:
2187854 Men vadå? toppar dom bara 90 :confused: :S När jag testade min NSR så låg jag i 90 km/h (mätarfart, vet ej i verkligheten) på treansväxel vid ca 10k-11k rpm.. Och ändå är den strypt till 11KW, lr den borde iaf vara d eftersom den är nybesiktigad..
jag hade en xl125r innan crm'en, den toppade ca 90-95 med medvind! och sen kanske en ny xr är lite piggare i motorn så kanske 100 om man har medvind...
 
Om jag ska beskriva den hojen med ett ord blir det minimalistisk.

Minimalt acc
Minimal toppfart
Minimal sitthöjd
Minimal snygghet
Minimala bromsar
Minimal väghålning
Minimal körglädje

Men å andra sidan:

Minimal Soppa förbrukning
Minimal drift kostnad/mil
 
Har aldrig kört en xr, var inne på den först men sedan när jag fick se den i verkligheten. No fucking way. Den var ju något sjukt låg och det var nästan framför allt framdämparna som ororade mig mest. Finns det någon med tunnare? Möjligtvis Honda mt50 men jag tyckte nästan de hade samma grovlek. Så jag släppte de tankarna fort som fan och köpte mig en crm istället. Sjukt nöjd med den.
 
Die in flames skrev:
2182444Men fördelen med en 4-taktare är att, den inte låter så mesigt och motorns hållbarhet är garanterat mycket starkare gämfört med en 2-taktare.

Kom och lyssna på min ns så ska vi se om du tycker den låter mesigt :fakta



Jag hade aldrig köpt en xr!.....
 
Collin208 skrev:
2354150 Intressant hur mycket folk som säger att den går i 80, 90 och 110.. Min går ungefär 100 men om jag lägger mig ner så går den i 105 och det är på rak 90 väg, visst jag väger inte mer än 60 kg, om det kanske gör någon skillnad ? Är dock 15 och kör 125 btw ! ;) Orka köra trimmad moppe :P

FeT BalLLT AzåÅ!!! OUtLaW!!!
 
Collin208 skrev:
2354150 Intressant hur mycket folk som säger att den går i 80, 90 och 110.. Min går ungefär 100 men om jag lägger mig ner så går den i 105 och det är på rak 90 väg, visst jag väger inte mer än 60 kg, om det kanske gör någon skillnad ? Är dock 15 och kör 125 btw ! ;) Orka köra trimmad moppe :P



Du är min nya förebild :Bugar








Tönt
 
Collin208 skrev:
2354150 Intressant hur mycket folk som säger att den går i 80, 90 och 110.. Min går ungefär 100 men om jag lägger mig ner så går den i 105 och det är på rak 90 väg, visst jag väger inte mer än 60 kg, om det kanske gör någon skillnad ? Är dock 15 och kör 125 btw ! ;) Orka köra trimmad moppe :P
Teoretiskt sätt, nej det är lägre straff praktiskt sätt. IDIOT!
 
prulle skrev:
2355527 Japp måste ju ha någon att gnälla på. Men snälla köp en trimmad moped dom går bättre..


Eller ge fan i allt som har med två hjul att göra då han inte verkar ha mognaden inne.
 
EmilSegerblad skrev:
2178880 Jag körde en sån på trafikskolan, den gick fint.
Pigg för att vara en fyrtaktare.. den jag körde på toppade knappt 90 ( jag låg ner)...

hehe på min uppkörning hade jag turen att få upp den i 100, men de va en liten nedförsbacke och ingen motvind.. annars brukade jag bara få upp den i ca:90 :yoparty

flexbert skrev:
2354167 Kom och lyssna på min ns så ska vi se om du tycker den låter mesigt :fakta



Jag hade aldrig köpt en xr!.....


hehe min låter "ganska" mkt min med :P vi har uh likadana dämpare :tummenupp

min polare prövade min en sväng, man hörde han hur länge som helst.
 
Last edited:
Bärgren skrev:
2356028 Eller ge fan i allt som har med två hjul att göra då han inte verkar ha mognaden inne.
Jo men jag tänkte att det va ett sätt att övertala honom att inte smutsa ned 125 åkarnas redan kolsvarta rykte. :hihi
 
prulle skrev:
2356444 Jo men jag tänkte att det va ett sätt att övertala honom att inte smutsa ned 125 åkarnas redan kolsvarta rykte. :hihi


Ok. Men om det är ett racevänligt MF som vill köra för pengar kan han gärna tjöra trimmad moppe. :hihi
 
Bärgren skrev:
2356965 Ok. Men om det är ett racevänligt MF som vill köra för pengar kan han gärna tjöra trimmad moppe. :hihi
Underskatta aldrig värdet av lätt fötjänta pengar. :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top