Xr 650 problem. Blir galen snart.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Min Xr har nu fått för sig att jävlas med husse :mad:
Hojen gick perfekt tills jag ställde in den i garaget i ca 1-2veckor. När jag sen skulle ut och köra så kom jag inte ens ett kvarter innan den dränker bakhjulet med soppa "rinner ur slangen som går in i botten på förgasaren" knackar då lite på förgasaren och det slutar rinna...men efter det så vill den inte gå på annat än tomgång, minsta jag rör gasen så dör den. det går iof att smyga upp den i varv men då hostar den och "skjuter" ur avgassystemet. Med choken i mittenläget så går det att varva upp den. Har kollat munstycken mm 511 ggr. Men det är till synes rent och fint.

Mina ideer har tagit slut...
Så jag ber nu dom luttrade rävarna om hjälp :bow

ozeo skrev:

Tänkte det också. Se till att allt går smutt o fint

Häll en gnutta k-sprit i tanken nu när det här kallt. Kondensvatten finns alltid och med lite sprit så sänks fryspunkten på det (eller nåt i den stilen som gör att det inte fryser)

Uppdatering :) Rev ned förgasaren IGEN! Börjar gå fort nu:) sen så slet jag loss tändstiftet och det var kolsvart. Rengjorde stiftet opch smällde ihop förgasaren igen, samt lovade Fru Xr ny olja och voila nu funkar den...inte klockrent...men den funkar :banana

Edit: kan det vara så att jag behöver ett nytt stift?

Jag vet inte exakt hur det såg ut men jag hade ett liknande problem och det var för att flottörpackningen var feltillverkad/misshandlad. Så den låg emot flottören ibland och låste den i öppet läge=pissar bensin. Och det låter som om du har problem med en flottör som kärvar, fastnar. Kolla så att den rör sig lätt och att packningen ser okej ut.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt