XR 650 med Mikuni förgasare?

djcliff

DJ
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Hemma så klart! ;-)
Hoj
Endast en PitPro... med den skall snart få en storebror
Tjena!

Lurar på att skaffa en Mikuni förgasare och hänga på den på XR'en.
Tänkte köpa den fr Tyskland på ABP-Racing (se länk)

http://www.abp-racing.de/mikuni2.html

Nu till det jag undrar över:

1. Hur mycket effekt gör det (uppskattningtsvis)
Har K&N filtrer med öppnad sidokåpa + en Arrowdäpare.

2. Är det "plug and play" eller "plug and PRAY?".
Är det bara att montera om man köpt förgasaren till en viss modell, eller brukar det vara en massa pill innan man får det rätt inställd? Har läst lite trådar om detta och det verkar vara lite meck. Det som inte framgått av det jag läst, är om personen som mekat, köpt en NY fugge.

3. Ändras "gas-längden" ?
Idag har jag väl ett drygt halvvarv på rullen från noll -> fullgas.
Hade en XR600 innan med en Mikuni förgarare, och på den var det endast 1/4's varv från noll -> fullt. Omöjligt att wheela långt med, för det blev så "orolig". Men den gick som ett skollat xxxxx :)

Tacksam för alla svar!
MVH
Jocke
 
Jag har en till salu som e anpassad o klar till XR650R. Medföljer ett annat gashandtag o vajrar med rätt inställt trottellyft. Gör otrolig skillnad jämfört med förknasaren som sitter orginal.

PM:a om du e intresserad :tummenupp
 
yates skrev:
Jag har en till salu som e anpassad o klar till XR650R. Medföljer ett annat gashandtag o vajrar med rätt inställt trottellyft. Gör otrolig skillnad jämfört med förknasaren som sitter orginal.

PM:a om du e intresserad :tummenupp

Hörde att du kommit med i KTM klubben,får gratulera!
 
Långa farbron skrev:
Hörde att du kommit med i KTM klubben,får gratulera!

Japp, de stämmer. Jag tackar :tummenupp

Hoppas verkligen inte att man behöver bli besviken nu bara o sakna Hondan :huvet
 
bestyckningen är enskild för varje hoj. :mattias den bör du kontrollera.
Annars är nog förgasare av de ofarligaste man kan byta.
 
philsson skrev:
bestyckningen är enskild för varje hoj. :mattias den bör du kontrollera.
Annars är nog förgasare av de ofarligaste man kan byta.

Självklart e de så. Men eftersom den suttit på min med samma utr. så har man ju ngt o utgå ifrån :7peta
 
Edelbrocken som jag köpte gjorde en jävla skillnad i botten.. från med-högvarv så gör dom inte så stor skillnad..
 
djcliff skrev:
1706468Idag har jag väl ett drygt halvvarv på rullen från noll -> fullgas.
Hade en XR600 innan med en Mikuni förgarare, och på den var det endast 1/4's varv från noll -> fullt. Omöjligt att wheela långt med, för det blev så "orolig". Men den gick som ett skollat xxxxx :)

Vad var det för Mikuni du hade? Har funderat på att montera en Mikuni på min XR600 bla för att kunna wheela lite goare med den. Men om man får ett sådant kort slag lär det ju inte bli så bra ändå :rolleyes:

Har original förgasaren nu och den verkar ha en förmåga att "klibba" trotteln vid motorbroms. Skitjobbigt när man skall köra på slangen och vill hitta rätt balans :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top