Xr 650 eller ktm 625 640

ristarpen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
utan för tillfället.. tidigare ktm525 xr650 gsxr750
Ska köpa en hoj någon dag det lutar åt en xr 650 som jag har haft tidigare.. det finns ju andra alternativ så som ktm 625 & 640 går dom bättre eller är det likvärdigt med hondan? jag ska andvända den till grusåka o supermotard samt även en norge resa inplanerad i sommar. samt vilken årsmodell ska man sattsa på om jag väljer en ktm.

jag tycker 625an e lite rappare dessutom med elstart:tummenupp
e du sugen så kan du prova min
jag e dessutom sugen på att byta till ngt lättare:)

Norgesemester på en 625a hade jag nog inte orkat med... men i övrigt är jag mkt nöjd med min 625 sxc. Jag har både motard och grushjul.

okej jag vet att ktm vibrerar lite mer än hondan det gorde i allefall min 525a som jag hade. är det samma med 640 &625?

Om du redan kört xr650 så kommer du reta upp dig på att ktm vibrerar ca det dubbla mot xr... Om jag skulle bytt skulle jag sattsat på 660 ktm för den går lika bra som en xr650 som man satt helsystem och bytt förgasare på ..Klart roligare maskin om man kan leva med vibbarna. 625an går ju nästan lika bra som 660 och finns ju som elstart.... 640 går bort helt för den går sämmre än xrn:näsblod

Det är bara 2 saker som irreterar mig på ktm 660 ..1 styrutslaget värdelöst och rent farligt för bredsladdspojkar! Måste åtgärdas typ ta bort stoppbultar för styrutslag och flytta tank bakot och dessutom låta gafflarna gå i tanken HÅRT (på med skyddsgummi bara) Vet ej om det är lika dåligt på 625?

Och så vibbarna då,,,,,,,,,,,,,,,Men det vänjer man sig faktist med så skit i det:D
Kööööööööööööööööööp

Va tyckte du 525an virerade???????? Den vibrerar ju mindre än xr650.. Då kommer du avlida om du kör en 625-660!!

Last edited:
Om man bortser från vibrationerna (För skogsåka/grusåka märker jag inte dem)
så skulle jag sattsa på en KTM625 ist för XR'n.

Det lilla jag provat XR'n så känns KTM'n mordernare och rappare/vassare i allt:tummenupp

SXC'n har 62.5graders gaffelvinkel
SMC'n har 63 graders gaffelvinkel

(640'in går bort helt för min del med vakumförgasaren & högre vikt)

okej tack för svaren.. det blir nog en xr första delen av sommaren om jag inte hittar någon billig 625a men efter resan så blir det förmodligen en ktm 525 igen..

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP