XR 650 170hk turbo?

sorry om jag pajar din tråd nu, men hade du inte nåt klipp där du är ute och kör din hoj... slår lite varvstopp o sånt gott?....Kommer inte på vad jag såg den. Skulle visa en polare klippet nämligen :tummenupp

//Magnus

kolla i tråden du just skrev i.. ligger ju länkar här..

Det här pendlar inte mellan genialitet och vansinne...

Man kan också ta den färdiga motorn och mosa den med en stor slägga. Det blir ungefär samma effekt men en publik får större möjligheter att beskåda själva förstörelsen i detalj. Lägg gärna ut destruktionen på tuben!

Det finns inte ett maskinelement i konstruktionen som är designat för dessa belastningar. Kolven lär skära innan du hunnit till 6000rpm första gången, om inte vevtappen/staken går av eller topplocksbultarna ryker.

Men what the f*ck, det är ju dina pengar och vi kan säkert konsumera oss ur krisen! Kör så det ryker!

Det här pendlar inte mellan genialitet och vansinne...

Man kan också ta den färdiga motorn och mosa den med en stor slägga. Det blir ungefär samma effekt men en publik får större möjligheter att beskåda själva förstörelsen i detalj. Lägg gärna ut destruktionen på tuben!

Det finns inte ett maskinelement i konstruktionen som är designat för dessa belastningar. Kolven lär skära innan du hunnit till 6000rpm första gången, om inte vevtappen/staken går av eller topplocksbultarna ryker.

Men what the f*ck, det är ju dina pengar och vi kan säkert konsumera oss ur krisen! Kör så det ryker!

Men det är väldigt festligt att titta på.....

Att herr Boost ännu inte har ägt en motor som inte slutat sina dagar med hål i blocket och ett stort rökmoln gör det ännu roligare.

Faktum är att det håller ju rätt bra så länge man håller sig till ca 120 bhp över det vet jag inte!! Det enda som flyger för mig är ju vevstakens nedre lager . Vevstaken org håller bra och Falcon håller bra men prox höll jun inte för lite vanligt trim ens:gnissla

Jag tror att om man skulle kunna hålla sig under 0,8 bar som ger ca 115bhp med den vers som kommer nu och endast byte av stake till falcon med dess rullager i storänden, så skulle man nog kunna passera över 1000mil vid vanlig hulliganvägåka!!
Det är ju lika bra eller bättre hållbarhet än en Husa,ktm,ja vilken tävlingmaskin som hellst fast dubbla kusarna.

Jag tar ju inte ut mer kusar extra än nalla andra turbocycklar /bilar

Otroligt nog har jag bara sprängt sönder 1 enda (mc) motor i hela mitt liv , och det var nu med moppefuckotrim! Gatt dämit Prox skitstake!! Dom första turborasen var faktist linbdriga bara filspån i hela motorn och ramen och naturligtvist skuret vevlager då.

Orinal kolv kan man ladda på 1 bar utan problem som alla andra motorer...Med smidd är det nästa obegrännsat ladd som gäller.

Växellådan är helt omöjlig att dräpa,,Inte ens vid paris dakar går det att få väck lådan. Jag har kört med turbon i djupsnö på fulla spett minst 200mil utan att få sönder något!

vevstakslagren har inte ens visat tendence till slitage vara sig med eller utan turbo,,,,,,Otroliga prylar!!

Men nu med hk över 130bhp är man ute på tunn is:näsblod Bara hoppas på carrillo och bmw glidlagret då:D :va :näsblod :confused: :rolleyes: :yoparty

Nu blir det vm i trådlyft, vad händer i garaget Boost 3 ? ligger xr:en på is?

Detta måste vi ha en uppföljning på.

Mer turbostånkor :D

Ha ha ,,Uppväck från det döda!!

Maskinen ligger i träda,,Typ väntar på att jag ska sopa ihop en ny värstingmotor med turbo igen

Jag har varit eller är mer eller mindre skadad i rygg/nacke så jag har inte kunnat eller orkat skruva ihop den igen.

Den står exploderad nere i källaren efter senaste ""vanliga trimmet" (utan turbo ) vevstaken gick rakt av den tålde inte ens 80 hk vanligt trim :gnissla

Såååå bara jag orkar så ska jag sätta ihop en ny motor som jag har i delar .
Den kommer byggas med BMWs Funduro vevstake (glidlagrad) och det är dessutom carrillostake. Jag inbillar mig då att vevstakslagret kan tåla mer än 140hk (ett tag) :D

Ni får ha tålamod

Ha ha ,,Uppväck från det döda!!

Maskinen ligger i träda,,Typ väntar på att jag ska sopa ihop en ny värstingmotor med turbo igen

Jag har varit eller är mer eller mindre skadad i rygg/nacke så jag har inte kunnat eller orkat skruva ihop den igen.

Den står exploderad nere i källaren efter senaste ""vanliga trimmet" (utan turbo ) vevstaken gick rakt av den tålde inte ens 80 hk vanligt trim :gnissla

Såååå bara jag orkar så ska jag sätta ihop en ny motor som jag har i delar .
Den kommer byggas med BMWs Funduro vevstake (glidlagrad) och det är dessutom carrillostake. Jag inbillar mig då att vevstakslagret kan tåla mer än 140hk (ett tag) :D

Ni får ha tålamod

Låter grymt!

Du får lägga upp bilder på lite gamla byggen sålänge! :Bugar

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back