Faktum är att det håller ju rätt bra så länge man håller sig till ca 120 bhp över det vet jag inte!! Det enda som flyger för mig är ju vevstakens nedre lager . Vevstaken org håller bra och Falcon håller bra men prox höll jun inte för lite vanligt trim ens
Jag tror att om man skulle kunna hålla sig under 0,8 bar som ger ca 115bhp med den vers som kommer nu och endast byte av stake till falcon med dess rullager i storänden, så skulle man nog kunna passera över 1000mil vid vanlig hulliganvägåka!!
Det är ju lika bra eller bättre hållbarhet än en Husa,ktm,ja vilken tävlingmaskin som hellst fast dubbla kusarna.
Jag tar ju inte ut mer kusar extra än nalla andra turbocycklar /bilar
Otroligt nog har jag bara sprängt sönder 1 enda (mc) motor i hela mitt liv , och det var nu med moppefuckotrim! Gatt dämit Prox skitstake!! Dom första turborasen var faktist linbdriga bara filspån i hela motorn och ramen och naturligtvist skuret vevlager då.
Orinal kolv kan man ladda på 1 bar utan problem som alla andra motorer...Med smidd är det nästa obegrännsat ladd som gäller.
Växellådan är helt omöjlig att dräpa,,Inte ens vid paris dakar går det att få väck lådan. Jag har kört med turbon i djupsnö på fulla spett minst 200mil utan att få sönder något!
vevstakslagren har inte ens visat tendence till slitage vara sig med eller utan turbo,,,,,,Otroliga prylar!!
Men nu med hk över 130bhp är man ute på tunn is

Bara hoppas på carrillo och bmw glidlagret då