Ja nu har jag och gammelxrturbon vilat färdigt.
Nu ska här turbomatas riktigt ordenligt igen med nyare config av turbuppsätt.
Datan på motorn blir den samma nästan" i grunden
Den lämnade nu innan vevstaken small av ca 75-82hk (utan turbo) och minst 75-80 nm
Han tyvär inte bänka men jag är 100% säker på siffrorna!!
Det ska innebära att vid perfekt turboanläggning så ska den lungt prestera 130-145hk på hjulet vid 1 bar.. Har den varit flercyllad typ radfyra har det säker varit närmare 160hk.
Skilnaden mot förra turboanl.. Blir carrillo stake med glidlagring,, kommer från bmw 650 typ funduro,, us snubbe kör turbo på den motorn i us med bra håll på staken och lager och runt 120-135hk.
Samma turbo som innan mithub 12t,v40t ,bara det att den kommer placeras så långt fram det går och grövre krökar in än tidigare (org honda
)
Jag kommer även e85 konv den för att slippa ic...
Har nu fått tag på alla nya delar som behövs efter sprängningen av motorn (typ helt ny motor)
Dyrt? JAAA!!
Vevpartiet ska skickas till stigs motormek axvall för ihopmontering av den 4mm längre staken (ej strokning) och större vevtapp ,, som tur var så går den i vevhuset utan att behöva gräva ur vevhuset.
Staken är längre på bmw så jag blir tvungen att höja cyllen 5-6mm för att få till 0,8 i komp-f,,Längre kamkedja regina har inf med nitlås..
Troligast så kan jag då ladda ca 1,5 bar utan spik och jag hoppas på 170hk om inte något säger stopp i flöden eller? Rasrisken blir hög så jag kommer köra endast 1bar i grundinställ och troligast så hammnar den då på ca 130-145?????? kan med lite tur bli mer?
Tanken är att jag ska visa step f step här för jag får ständigt frågor om HUUUUR????
Kommer säker ta hela vintern...Har inte bråttomt
Nu ska här turbomatas riktigt ordenligt igen med nyare config av turbuppsätt.
Datan på motorn blir den samma nästan" i grunden
Den lämnade nu innan vevstaken small av ca 75-82hk (utan turbo) och minst 75-80 nm
Han tyvär inte bänka men jag är 100% säker på siffrorna!!
Det ska innebära att vid perfekt turboanläggning så ska den lungt prestera 130-145hk på hjulet vid 1 bar.. Har den varit flercyllad typ radfyra har det säker varit närmare 160hk.
Skilnaden mot förra turboanl.. Blir carrillo stake med glidlagring,, kommer från bmw 650 typ funduro,, us snubbe kör turbo på den motorn i us med bra håll på staken och lager och runt 120-135hk.
Samma turbo som innan mithub 12t,v40t ,bara det att den kommer placeras så långt fram det går och grövre krökar in än tidigare (org honda

Jag kommer även e85 konv den för att slippa ic...
Har nu fått tag på alla nya delar som behövs efter sprängningen av motorn (typ helt ny motor)

Vevpartiet ska skickas till stigs motormek axvall för ihopmontering av den 4mm längre staken (ej strokning) och större vevtapp ,, som tur var så går den i vevhuset utan att behöva gräva ur vevhuset.
Staken är längre på bmw så jag blir tvungen att höja cyllen 5-6mm för att få till 0,8 i komp-f,,Längre kamkedja regina har inf med nitlås..
Troligast så kan jag då ladda ca 1,5 bar utan spik och jag hoppas på 170hk om inte något säger stopp i flöden eller? Rasrisken blir hög så jag kommer köra endast 1bar i grundinställ och troligast så hammnar den då på ca 130-145?????? kan med lite tur bli mer?
Tanken är att jag ska visa step f step här för jag får ständigt frågor om HUUUUR????
Kommer säker ta hela vintern...Har inte bråttomt
