xr 600 (R) eller (L)

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Jag är på jakt efter en xr 600 och jag har läst en massa annoser nu och jag undrar om dom finns i olika utföranden. På annonser som jag sett så skriver vissa att dom säljer en xr 600 , och andra xr 600R och på några andra annonser har jag sett att dom skriver ett (L) istället för (R).
Är det någon skillnad? :confused:

600r

den heter xr 600r! det finns en xr 650L i utlandet med slö Dominatormotor. finns kanske några ex i sverige. 600L vet jag inget om. nån annan kanske...
//m

mindraper skrev:
den heter xr 600r! det finns en xr 650L i utlandet med slö Dominatormotor. finns kanske några ex i sverige. 600L vet jag inget om. nån annan kanske...
//m

kanske står för Light :hihi
kanske elstart?
kanske nå annat? :)

hitta lite på ett forum

If it is consistant with the XR600R, or XR600L models, it means R for off road= lighter, no street equipment, and L for street legal stock model as in heavier than heavy. I think the 600L weighed 35 pounds more than the R did stock. My 600R even tricked out and with a Baja Designs street kit on it was way way lighter than an L model...

Last edited:
Okej då hajjar jag. Då är det 600R jag ska ha om jag nu hittar nån.

Nu är det ju inte så lätt att hitta några xr 600R så jag har även börjat att kika lite på andra hojar oxå och hittat en Husaberg Fe 501 -99. 25.500:-
http://www.blocket.se/view/4494172.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0
Vad tror ni, kan det vara nått att ha? Vad jag förstått så funkar husorna bäst på bana. Jag ska ha en hoj att köra i stan med till 50% och grus, enduro och is till 50%.
Jag vill inte flytta in i garaget för gott men lite vanlig service kan jag stå ut med.
Är den hojen nått att sattsa på eller kommer jag att få tillbringa den mesta av min tid framöver i garaget om jag köper denna? :fyllisar

ps: Jag har inget att jämföra med då jag aldrig tidigare ägt en hoj.

Jag har HÖRT att husaberg före 01 inte var speciellt bra. Kolla i KTMs utbud för din åkning

kanske inte bästa första hoj...

joker78 skrev:
ps: Jag har inget att jämföra med då jag aldrig tidigare ägt en hoj.

Den meningen säger att du inte ska ha en Husaberg. De kräver endel kunnande av sin ägare för att ge tillbaka det de är konstruerade för. Hade det varit din andra hoj hade jag definitivt rekomenderat Husan. På bilden såg den ut att vara i extremt fint skick! Jag hade själv en Husaberg FE 600E -99 som andra tunga hoj och är nu inne på min tredje...
Tänk bara på att det enbart är elstartsmodellerna som har balansaxel fram till -00. Ganska ruskiga vibrationer utan balansaxel men det går att leva med :gnissla -99 lr nyare ska du ha om du köper Husa. De fick extremt mycket motorförbättringar till det året.
lycka till :tummenupp
//m

OlleR skrev:
Jag har HÖRT att husaberg före 01 inte var speciellt bra. Kolla i KTMs utbud för din åkning
Saker som man bara har hört ska man hålla inne med tycker jag (om det inte är ett proffs som sagt nåt bra såklart). Speciellt till en person som inte haft hoj innan.

Menade inte dig speciellt nu Olle eftersom du säger vettiga saker annars ( :tummenupp ) men det sägs alldeles för ofta här att "jag har hört av min brorsas styvkusins hamster att..."

Som mindraper säger så är 99-00 (00 fick dessutom ny ram med ny plast som ser ut som idag men behöll den gamla svingen) bra motorer och inga fel att köpa en sån men man kanske ska tänka sig för lite om det är ens första hoj öht. Konstigt att just han själv "lurade" mig att köpa en 650 -01 som första hoj annat än rena LV-hojjar :va :va
Fast det är jag honom evigt tacksam för :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back