Xr 400

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Hej!

Ska köpa mig en bushoj till gruskörning, lättare terräng samt åka på isen på vintern. Honda XR 400 är den hoj jag tittat på, riktiga slitvargar vad jag har fått veta.


Så några vanliga fel som dom brukar ha?

Effekt i en sådan?

Serviceintervaller?

Lite allmänt om dom bara..
 
Effekt orginal: 34 Hkr enligt fabriksuppgifter
Har iofs för mig att det gör den del med annan pipa, lite mera luft och ombestyckning.

Dom första modellerna hade problem med hjullager och nått mer....unvik 96:or och 97:or.

Köra is med den hojen är nog lite klent med pulver kan jag tänka mig :rolleyes:

Service vet jag inte riktigt...men offta räcker det med oljebyten, ventilerna håller sig rätt länge.
 
tro den funka fint på is..
så mycket vrid i min gammla 600 så de slira mest..
lite för mycket på rullen o den spann hejdlöst..
kunde aldrig hålla fullt..
fast detta med endurodubb förstås. :)
 
Busgrabb skrev:
2502941Köra is med den hojen är nog lite klent med pulver kan jag tänka mig :rolleyes:

Duger åt lilla mig, senaste jag hade var en rutten liten moped. :näsblod Och jag har en 98:a på G så jag slipper väl "barnsjukdomarna" förhoppningsvis.

ozeo skrev:
tro den funka fint på is..
så mycket vrid i min gammla 600 så de slira mest..
lite för mycket på rullen o den spann hejdlöst..
kunde aldrig hålla fullt..
fast detta med endurodubb förstås.

Det blir så mycket roligare med finndubb på. :yoparty Fina nerlägg man kan få till, sladdar också för den delen. :)
 
Last edited:
Provkörde en XR 400 i veckan och det va väll kanske inte något effektmonster men väldigt rolig i skogen och lättkörd. Skulle vilja ha en sådan som skogsåkarmaskin.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top