Xr 1200 speed weekend 203,19kmh

Hehe, hur får du plats med dina cojones i skinnstället? 200 på en knagglig isgata med en tung HD är knappast nåt för flickor..

småimpad..

Grattis! Kul att se en sportster vara där!
Var det några mods på motorn?

Grattis! Kul att se en sportster vara där!
Var det några mods på motorn?

Bra inkörnig,bra olja. Lämnade 80 på hjulet orginal,på med powercommander -v,2-2 rostfritt vance hines ,fattig mans turbo,mappad ca 94 på hjulet,tagit bort vikt, bytt styre,samt de tighta stället från -88,lite till men de är aerodynamiskt, där kan man plocka fart, samt lite dubb ?heheee

Bra inkörnig,bra olja. Lämnade 80 på hjulet orginal,på med powercommander -v,2-2 rostfritt vance hines ,fattig mans turbo,mappad ca 94 på hjulet,tagit bort vikt, bytt styre,samt de tighta stället från -88,lite till men de är aerodynamiskt, där kan man plocka fart, samt lite dubb ?heheee

Det var inte dåligt! Att den orkade såpass med den effekten. Det lär ju gå rätt tungt på is och dubbar menar jag. Plus allt luftmotstånd hos våra nakenhojar. :tummenupp

Vet du hur det gick för den andra oranga sporstern som var där? Jag såg bilder på en till sportster, inte XR utan en "vanlig" sportster 1200.

:tummenupp Var det effekten som satte gränsen? Vad körde du med för däck?

Tror att med bättre förhållande ,vågar man hålla sig mindre=mindre luft motst,det släppte ett antal gånger i ca 190-200,sträckan mäts på 1000 meter så de är medel hastighet,enduro däck krävdes för att få i finndubb,behöver borra ca 10-12 mm,metzler. svårt med dimension till hojen sökte däck och dubb i veckor,Men dom funkade dunder,men de släpper JA.

Det var inte dåligt! Att den orkade såpass med den effekten. Det lär ju gå rätt tungt på is och dubbar menar jag. Plus allt luftmotstånd hos våra nakenhojar. :tummenupp

Vet du hur det gick för den andra oranga sporstern som var där? Jag såg bilder på en till sportster, inte XR utan en "vanlig" sportster 1200.

Kolla resultat Landracing,se kommer ej ihåg exakt,Mycket blandat med hojar ,riktigt skoj:)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back