XP /utorrent

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har problem här. Och har haft det länge. Tror tom jag skrivit en tråd om det tidigare.

Så fort jag har utorrent igång (även om alla överföringar står "stilla") så funkar inte XP. Får timeout hela tiden. Den laddar inga sidor. Alls. Jefla irriterande.

Tips?

Starstriker skrev:
2252517 Har problem här. Och har haft det länge. Tror tom jag skrivit en tråd om det tidigare.

Så fort jag har utorrent igång (även om alla överföringar står "stilla") så funkar inte XP. Får timeout hela tiden. Den laddar inga sidor. Alls. Jefla irriterande.

Tips?

Hmmm märkligt, aldrig haft nåt strul med det. Antar att du testat byta port? nåt annat kommer jag inte på.

Starstriker skrev:
2252517 Har problem här. Och har haft det länge. Tror tom jag skrivit en tråd om det tidigare.

Tips?
Motfrågan är väl hur du har satt inställningarna nu i µTorrent?
Kör du Norton Antivirus?

TIPS:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
(Skrivet av G3EK på Swebits) ===>
Kör guiden för hastighet

På Network (Nätverk):
Om din router inte stödjer UPnP så skippa som två följande, har du ingen router så ska du bara skippa nästa steg...

# Kryssa i 'UPnP port mapping' ('Aktivera UPnP portmappning')
# Kryssa i 'Randomize port each time µTorrent starts' ('Slumpa port varje gång µTorrent startas') Säkerhetsgrej, ISP kan reagera om man har ett antal hundra GiB på en port.

På Torrents (Torrents):
# Kryssa i 'Enable DHT Network' ('Aktivera DHT-nätverk') men stäng av 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar') Vi kan anta att folk vill använda öppna trackers också...
# Kryssa i 'Pre-allocate all files' Möjlight att det ökar hastigheten, men framför allt så skapar den mindre fragmentering på hårddisken, vilket gör datorn snabbare

På Advanced (Avancerat):
# net.max_halfopen = 8 Över 8 krashar en opatchad dator med XPSP2
# diskio.sparse_files = false Annars funkar inte för-allokering
# diskio.write_queue_size = -1 Automatisk funkar oftast bättre, automatisk buffer ska alltid vara högst 8ggr din nedladdningshastighet...
<=== (Skrivet av G3EK på Swebits)

Du kan även kolla på denna speed guide:
http://ut-settings.go.pl/

Angående "net.max_halfopen" och "Event ID 4226"
Detta ett (MS)problem med XP SP2, men går givetvis att lösa :) Kolla här: http://lvllord.de/?lang=en&url=downloads (OBS gäller alltså inte om du kör SP1).

Angående problemet med NAV:
"Norton AntiVirus will continually prompt you to permit or block µTorrent regardless of if you hit Permit or Block. This is caused by NAV's Worm Protection (which is useless and only causes problems). The solution is to turn off the Worm Protection-- it doesn't actually protect you from anything. A better solution is to use an anti-virus that isn't so easily foiled; NAV's "protection" is easily broken by most modern worms and viruses. NOD32, Kaspersky, PC-cillin, and AVG are better solutions.

The latest version of Norton Internet Security 2006 and Norton AntiVirus 2006 fix this issue."

Lycka till, jag hoppas att detta hjälpte dig på rätt väg,
//\//\

Last edited:
Tackar. Ska gräva vidare när jag kommer hem. Där stod en del matnyttigt som kan vara värt att prova.

Xyron skrev:
2254018 Prova byta torrentprogram annars?

Det var det första jag testade, men utan framgång.....
Har även testat den där "10-prtarspatchen", men inte heller det funkade. Jag msåte ju ha fel i inställningarna nånstans. Eller i routern (Netgear 614). Den är lite allmänt bråkig.

Starstriker skrev:
2254070 Det var det första jag testade, men utan framgång.....
Har även testat den där "10-prtarspatchen", men inte heller det funkade. Jag msåte ju ha fel i inställningarna nånstans. Eller i routern (Netgear 614). Den är lite allmänt bråkig.
Kan påpeka att µTorrent är jäkligt bra och tror inte problemet ligger där utan någon annanstans.
du har öppnat porten i Netgear misstänker jag :)
Du kan testa att porten verkligen är öppen hela vägen genom att från PCn där du har µTorrent. Gå in på grc.com och leta reda på SheildsUp, när du hittat fram till den tjänsten så fyller du i aktuellt port nummer och klickar på "User specified custom port probe".

//\//\

Last edited:
För att utesluta routern så är det bara att prova koppla sig direkt och se om problemet kvarstår?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg