Xp pro, grafikproblem, nvidia "segt att flytta fönster"

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Vat inte hur jag skall förklara riktigt mer än att jag har dom senaste drivisarna till mitt grafikkort från nvidia, men nu efter jag uppdaterat till "Xp Pro" så är liksom allt segt att flytta runt på skärmen? nån som vet varför?
Har instalerat om drivisarna till nvidia men det blir ingen skillnad..

Nån trevlig själ som har en aning?

Hultan skrev:
Vat inte hur jag skall förklara riktigt mer än att jag har dom senaste drivisarna till mitt grafikkort från nvidia, men nu efter jag uppdaterat till "Xp Pro" så är liksom allt segt att flytta runt på skärmen? nån som vet varför?
Har instalerat om drivisarna till nvidia men det blir ingen skillnad..

Nån trevlig själ som har en aning?
Fixat, det krävdes massa konstiga nya uppdateringar osv, men men nu är det ok efter mycket om och men...

Lust att berätta vad du gjorde?
Har alldrig hört talas om att det skulle bli så, är jävligt nyfiken på olika lösningar för problem med datorer (datornörd) :)

Laddade ner ny plattform (vet inte riktigt vad det är för skilnnad mot drivisar), sen nya drivisar, sen drivis uppdatering till drivisarna för sp2.. pust.. Något sånt!

Fenomenet är ett typiskt fenomen för avsaknad av grafikkortsdrivrutiner. Om du någon gång gör en fräsch xp-installation, så vänta med grafikkortsdrivarna (om grafikkortet är såpass nytt att xp inte har inbyggda drivisar för det) så får du se.

Känner igen problemet om du använt XP:s interna drivrutiner eller laddat ner dem via XP-update. Ladda ner dem från din grafikkortstillverkare. Det kan finnas små små skillnader även på samma Ndvidia krets från olika tillverkare. Installera dem så borde det lösa sig(gjorde för mig).

Anders R skrev:
Känner igen problemet om du använt XP:s interna drivrutiner eller laddat ner dem via XP-update. Ladda ner dem från din grafikkortstillverkare. Det kan finnas små små skillnader även på samma Ndvidia krets från olika tillverkare. Installera dem så borde det lösa sig(gjorde för mig).
Tack skall ni ha!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back