XP (hårddisk) problem

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
X-11
Jag har problem med att xp sparar en massa sk*t överallt och fyller c partionen. den är på 10gb och nu har jag 20 mb ledigt utrymme.
Vad gör jag?

Micke

10GB för C var inte mycket, utöka partitionen eller köp en ny disk och klona C till den nya, så länge kan du tömma IE cachen -delete files

Bifogat

• ie-cache.jpg
    ie-cache.jpg
    44.7 KB · Visningar: 39
Miks skrev:
Jag har problem med att xp sparar en massa sk*t överallt och fyller c partionen. den är på 10gb och nu har jag 20 mb ledigt utrymme.
Vad gör jag?

Micke

Vad menar du? töm mapparna i C:\Documents and Settings\"din användare"\Lokala inställningar\ och ställ in att den inte ska spara mer än 5000kb i cache i iexplorer/firefox eller vad du nu har, ta bort program du inte använder, kör ad-aware

Mickez77 skrev:
10GB för C var inte mycket, utöka partitionen eller köp en ny disk och klona C till den nya, så länge kan du tömma IE cachen -delete files

Jag har 10, det räcker så länge jag har program och filer på mina andra 220GB

använda diskrensning.. å ta bort alla sparade återställningspunkter går också bra

Miks skrev:
Vad gör jag?

Micke
Hur har du det i papperskorgen då, tömma den kanske, och har du Norton antivirus så sammlar det på sig massa skit i papperskorgen (gör så här då, högerklicka på papperskorgen/ta bort norton protected files eller vad det nu står)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg