Tjenare, har en helt original XJR 1300 SP -00 som känns bra. Dock köpte kompisen en XJR 1200 -98 med öppnat originalavgassystem samt antagligen fixat luftburken, då den lät ljuvligt vid gaspådrag.
Min är en tysklandsimport, vilket innebär att den har 98hk istället för 106hk. Har läst div inlägg om något sorts "kabeltrick" som återställer effekten till 106hk, men ingen beskrivning över tillvägagångssätt. Kan någon beskriva det för mig?
Andra frågan: Om jag öppnar upp originalavgassystemet, påverkas motorns karaktär på något sätt då? Oroligare etc? Jag hade tänkt vänta med dynojet och luftburksmodifikationen till nästa vår.
Mycket tacksam för svar, speciellt vad gäller tysklandsstrypningen!!
Någon som kan rekommendera en mc-försäljare som har bra tillbehör till XJR såsom cross-styre etc? Mycket frågor från en färsk XJR-ägare...!
Min är en tysklandsimport, vilket innebär att den har 98hk istället för 106hk. Har läst div inlägg om något sorts "kabeltrick" som återställer effekten till 106hk, men ingen beskrivning över tillvägagångssätt. Kan någon beskriva det för mig?
Andra frågan: Om jag öppnar upp originalavgassystemet, påverkas motorns karaktär på något sätt då? Oroligare etc? Jag hade tänkt vänta med dynojet och luftburksmodifikationen till nästa vår.
Mycket tacksam för svar, speciellt vad gäller tysklandsstrypningen!!
Någon som kan rekommendera en mc-försäljare som har bra tillbehör till XJR såsom cross-styre etc? Mycket frågor från en färsk XJR-ägare...!