XJR 1300 blandskruvar / Dynojet steg 1

GSX-R 7/11

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2007
Hoj
Yamaha XJR 1300 -05
Hej!

Jag undrar vad ni har för inställningar på blandskruvarna på förgasarna, ni som kör med Dynojet steg 1 kit? Jag har 4-1 system på och K/N filter, ostrypt. Skruvarna är nu ställda på 2 1/2 varv ut från botten. Den startar bra, men choken fungerar i princip bara i starten sen måste jag ta bort den. Och jag tycker den borde falla tillbaks snabbare till tomgångsvarvet än vad den gör nu. Vill inte ställa den för snålt så jag tänkte jämföra med er andra. Vore snällt om någon tog sig fem minuter för att kolla, det är en skruv med enkelt spår under förgasarna. Tack på förhand!

Testa att skruva in skruven ett 1/2 varv.... tror den kan få för mycket soppa om du inte kan köra med choken i..... det låter mycket med 2 1/2 varv ut iaf.... köp en rep manual... tror på 1 1/2 varv ut.. brukar vara en bra grundinställning, till att börja med.

Tack för svar. Lyfter denna frågan lite, kan någon annan som kör med Dynojet kit oavsett om ni kör Bandit eller ZRX el liknande berätt avad ni har för inställningar på blandskruvarna? Den verkar vara väldigt känslig för detta..

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis