Xjr 1300 2015

fakerlind

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2017
Hoj
2015 BMW S1000RR
Hej,

Har sökt men inte funnit information kring hur jag skulle kunna få lite mer pulver i min hoj. Det är en "racer" med Akra slipon, samt att jag satt in ett KN filter. Verkar inte som att PC finns till denna, men ni kanske har ngt tips?
Fantastisk MC för övrigt!:tummenupp

Powercommander finns. Den som är till 2014 passar rakt av på 2015, jag har monterat en själv.

Helsystem finns att köpa från Japan men där kan det vara lite lotteri om det passar. Kompisen köpte ett från en firma som heter K-Factory och det passade men det är rätt tight under oljetråget.

Sen är det väl som alla andra hojar bara att pyssla med att porta toppen, byta kamaxlar, borra upp för mer kubik.

Last edited:
Lite obra att öppna både insug och utblås utan att justera in den. På insprutare brukar det dessutom ge mer negativ effekt än positiv.
PC och justering i bänk och du får en helt ny motor i hojen, speciellt i mellanregistret.

Tack för snabba svar, goda nyheter att PC funkar, då blir det till att beställa en sån samt hitta lämplig firma för bänk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kolla i XJR1300 tråden med finns säkert flera där som kan ge dej tips

Xjr 1300 finns annan luftburk med andra trattar har läst på ett antal utländska trådar att den modden ger 15-18 hp dom är tydligen rejält strypa i luftburken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT