Heyoo,
Har en XJ6 Diversion F 2010 som har ett väääldigt tråkigt ljud från avgassystemet. Inte heller superspännande fart i, trots att de är första hoj.
Iom att grenröret är svetsat till en brödbox är inte ett slip-on ett vettigt alternativ. Funderar på ett helt färdigt helsystem (bekvämt) eller införskaffa grenrör från en R6 och slänga på ett slip-on på det. Grenrören från R6an ska tydligen gå på bra då de är samma motorblock men kan behöva lite ombockning för att man ska ha lite frigång mellan oljetråget och röret.
I samband med byte av avgassystem och ett sportluftfilter känns de intressant med en PC V.
Så frågor. R6-grenrören behöver eventuell modd. (Beprövat av flera - inte min egna idé) Det handlar om väldigt små justeringar på rörets riktning. Är värma och bocka möjligt? Eller är de bäst att dra fram vinkelslipen och göra snitt för att sedan svetsa? Är också lite orolig för flödesändringen. Visst forumsnack har antytt på positiv effekt men några fallgropar?
Har jag nåt för att byta ut vanliga lambdasonden mot en bredbandslambda i samband med PC V?
Angående Power commandern undrar jag vad som är värt att satsa på? Bara PC V med färdig mapp och flasha? PC V + Autotunekitet med bredbandslambda, bänkning samt tuning.
Hur ser erfarenheterna ut och vad kan man räkna med att en bänkning samt inställning av mapp kan kosta i Stockholmsområdet?
Tankar?
Har en XJ6 Diversion F 2010 som har ett väääldigt tråkigt ljud från avgassystemet. Inte heller superspännande fart i, trots att de är första hoj.
Iom att grenröret är svetsat till en brödbox är inte ett slip-on ett vettigt alternativ. Funderar på ett helt färdigt helsystem (bekvämt) eller införskaffa grenrör från en R6 och slänga på ett slip-on på det. Grenrören från R6an ska tydligen gå på bra då de är samma motorblock men kan behöva lite ombockning för att man ska ha lite frigång mellan oljetråget och röret.
I samband med byte av avgassystem och ett sportluftfilter känns de intressant med en PC V.
Så frågor. R6-grenrören behöver eventuell modd. (Beprövat av flera - inte min egna idé) Det handlar om väldigt små justeringar på rörets riktning. Är värma och bocka möjligt? Eller är de bäst att dra fram vinkelslipen och göra snitt för att sedan svetsa? Är också lite orolig för flödesändringen. Visst forumsnack har antytt på positiv effekt men några fallgropar?
Har jag nåt för att byta ut vanliga lambdasonden mot en bredbandslambda i samband med PC V?
Angående Power commandern undrar jag vad som är värt att satsa på? Bara PC V med färdig mapp och flasha? PC V + Autotunekitet med bredbandslambda, bänkning samt tuning.
Hur ser erfarenheterna ut och vad kan man räkna med att en bänkning samt inställning av mapp kan kosta i Stockholmsområdet?
Tankar?

Last edited: