Xenon montering

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
NRS
Hej på er.

Jag håller på att montera xenon på hojen och är lite nyfiken på att höra var ni som monterat xenon har placerat ballastern. Det finns ju inte så mycket utrymme.

//Micke

Nackdelen med att köra naket då. :gnissla Finns ju inga kåpor att gömma den bakom och jag gissar på att det blir för långa kablar om man lägger den under sadeln.

Dock så har mina ballaster skakat sönder, kan vara bra att tänka på vid placering.

Last edited:
Ursäkta att jag lånar tråden. Men jag tänkte fråga vart folk köper dessa Xenonsatser. Jag är sugen på att montera det på gammelhondan. Alltid trevligt med bra ljus. Pris och liknande?

//Robert

Ursäkta att jag lånar tråden. Men jag tänkte fråga vart folk köper dessa Xenonsatser. Jag är sugen på att montera det på gammelhondan. Alltid trevligt med bra ljus. Pris och liknande?

//Robert

xenon kungen är stora, sök på google och din skärm kommer explodera med förslag.

//Robert

Jag köpte min på Xenonkungen. Kan varmt rekommendera dom. Fick hem grejerna på 2 dagar. Grymt ljus blev det.:yoparty

Jag hade oxå ena min ballast monterad på insidan av kåpan men den gick oxå sönder. Trodde första den pajja pga av fukt elelr nått, men det verkar som fler har fått samma problem

Jag monterade xenon på min hornet -08 ikväll
strippade fast ballasten på framgaffeln hoppas att det funkar

MT-01:an har ju inte heller mycket till kåpa att gömma saker i. Jag köpte Xenonkungens "MC-kit" med extra tunn ballast. Den fick precis plats mellan luftburken och ramen, skyddat och bra. Än har den inte skakat sönder heller (men jag har ju rätt hoj att vibrera sönder saker med...)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025