Xenon-konvertering!

se till att stoppa in normala 30W på halvljuset så klarar ni er från klagomål från mötande et c. Samtidigt har ni ett jäkligt mycket bättre ljus än original halogen.. Rally-HID i en MC (halvljus) kan väcka uppmärksamhet och irritation i onödan. Det är ju ingen vinst att behöva skruva ner lyset för att lampan är för stark - då förlorar man ju ljusbild även om lampan i sig har lång räckvidd. Kör själv 30+70 W för tredje säsongen och np. Kommer plåta ljusbild och lägga ut när jag är ute i mörker nästa gång, och har kamera med mig.

Last edited:
Står i valet om man ska välja H4 bixenon 35w eller om man ska köra 55w.
Vad tycker ni?
Någon som provet 55w på sin hoj?

/Johan

Jag har köpt och kört med mc-xenon kitet från superbilligt.se
var hel nöjd med det. Dock har jag inte så mycket mer att jämföra mot.

Tror det får bli ett 35w kit till cykeln då :)

Någon som provat gul xenon? Verkar ju tufft.

/Johan

Har hört något om att om man använder för varma lampor, så kan de
gamla kollektorn ta skada, men det bara något jag har hört. Kolla gärna upp
det innan ni handlar.

Xenon är väl kallare än halogen?

Jag har precis monterat xenon och dioder i min fz1 (har för övrigt haft det i alla bilar/hojjar) och visst är det ju snyggt, därför man sätter det;) men det blir en jävulsk skillnad i synlighet, man märker att man syns ungefär ettusen gånger bättre i trafiken!

Nå biltemapundargrejer ska du inte köpa, xenonkungen som gäller, bästa kvalitet och passform på grejerna!

Xenon är väl kallare än halogen?

Jag har precis monterat xenon och dioder i min fz1 (har för övrigt haft det i alla bilar/hojjar) och visst är det ju snyggt, därför man sätter det;) men det blir en jävulsk skillnad i synlighet, man märker att man syns ungefär ettusen gånger bättre i trafiken!

Nå biltemapundargrejer ska du inte köpa, xenonkungen som gäller, bästa kvalitet och passform på grejerna!

vart gömde du drivdonet? jag skall konvertera min fz1, men hittar inget bra ställe och lägga drivdonet. är en naked jag har, inte mycket kåpor och gömma den bak.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti