Xenon Husaberg FS 570

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hej!

Husaberg FS 570 -11

Funderar på att xenonkonvetera husan. Kommer inte köra i endurospåret men bor i skogen och det är väldigt mörkt på kvällarna... :brinnerup
Har hittat ett kitt med en H6-Bi för 800:-, det medföljer adapter till BA20D.
Jag undrar om någon annan har gjort det?
Är det värt pengarna eller bör man byta hela lyktan till något värre?
Finns det några fallgropar, läste något om lik/växel ström upp till befintlig lampa men förstod inte så mycket...

Kittet: http://www.xenonkungen.com/se/art/mc-xenonljus-h6-s-6000k.php?XBLG=b5dc2cab7ba5263231b3d35faf277172
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jag är lätt intresserad om du får ner priset lite genom gruppköp... tror nog vi kan hitta flera också...
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Skippa denna typ av bixenon där växling mellan hel och halv sker genom att lampan rör sig. Dessa kontruktioner är inte byggda för de vibrationer och våld de utsätts för på en offroadcykel.

Sen är det inte bara att koppla in sig på framljuset som i en bil då man behöver likriktad ström.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Allt är likriktat på nyare Husaberg och den driver utan problem 2-3 xenonlampor,men originalkablarna är ju inte de grövsta direkt så det kanske är ide' att dra kabel direkt från batteriet.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Skippa denna typ av bixenon där växling mellan hel och halv sker genom att lampan rör sig. Dessa kontruktioner är inte byggda för de vibrationer och våld de utsätts för på en offroadcykel.

Sen är det inte bara att koppla in sig på framljuset som i en bil då man behöver likriktad ström.

DÅ kanske man skull satsa på singelljuset men jag fattar inte riktigt :confused: Har man bara xenon på halvljuset och bara halogen på helljus... Jag skulle vilja ha både xenon+halogen på helljus isf..??

Allt är likriktat på nyare Husaberg och den driver utan problem 2-3 xenonlampor,men originalkablarna är ju inte de grövsta direkt så det kanske är ide' att dra kabel direkt från batteriet.

Skönt att veta att allt är likriktat redan, bara att hitta ett bra kitt.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
DÅ kanske man skull satsa på singelljuset men jag fattar inte riktigt :confused: Har man bara xenon på halvljuset och bara halogen på helljus... Jag skulle vilja ha både xenon+halogen på helljus isf..??

Alla originalreflektorer till endurocyklar är ganska så pissiga så är man ute efter bättre ljus så hade jag hellre lagt pengarna på en Trailtech X2. Riktigt bra ljus även i Halogenutförande. Får man sen pengar över är det bara att stoppa i xenon och lysa massor 2x H3.
Husaberg_DS_w750.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top