Xena lås....godkända eller icke?

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Är det någon som är uppdaterad på hur det har gått för tillverkaren att få Xena låsen godkända? Tänker på de med inbyggd larmfunktion.

Kanske är den någon som oxå vet mer varför dom inte skulle godkänna låsen….de verkar ju mycket stabila enl. dels personer på SH som har testat.

Larmet är ju en liten bonus för att hålla borta slamsugarna borta från hojen. :kulspruta

who knows.. hett shit iallafall :slicka

xena%20warrior%20samurai.jpg

LocDog skrev:
Är det någon som är uppdaterad på hur det har gått för tillverkaren att få Xena låsen godkända? Tänker på de med inbyggd larmfunktion.

Kanske är den någon som oxå vet mer varför dom inte skulle godkänna låsen….de verkar ju mycket stabila enl. dels personer på SH som har testat.

Larmet är ju en liten bonus för att hålla borta slamsugarna borta från hojen. :kulspruta

Bosse Alarm e godkända hos SSF.. 995:-.. www.pelles.se..

De är inte godkända pga att tillverkaren eller grossisten/återförsäljarna ej har låtit SSF testa larmet. Har ringt SSF och frågat. Antar att de får bekosta testningen för att få dem godkända men det vet jag ej säkert.

Vad är Bosse Alarm för något? En lokal pizzabagare som kommer ut och vaktar hojen åt en?

Skitsamma om dom e godkända eller ej .. är nog bra att ha ändå men ....
HAR NÅN LYCKATS HITTA NÅN SOM SÄLJER DOM OCH DESSUTOM HAR DOM PÅ LAGER :confused: ??????

LocDog skrev:

Här kommer svar på din fråga!!

Eftersom jag också vill ha ett lås så har jag kollat upp det.
Jag har pratat med general importören och de sa:
Att låsen är godkända i hela europa (vissa undantag kan finnas) även godkända i norge och danmark men inte i sverige än. Men de har skickat in låset för prover så det ska komma med på SSF lista. Men de trodde det skulle bli klart till hösten. Låset de ha skickat in heter (XH15) och är det ända som de har skickat in än så länge. Men de lås som håller samma klas som detta eller högre kommer skickas in efterhand.
Men han sa att det tunna låste som inte väger så mycket (XR1) som de reklamerar ska passa för sporthojar, inte kommer skickas in för det är förklent.

Hoppas att du nu har fått ett bra svar på din fråga.!

Sad Glad skrev:
De är inte godkända pga att tillverkaren eller grossisten/återförsäljarna ej har låtit SSF testa larmet. Har ringt SSF och frågat. Antar att de får bekosta testningen för att få dem godkända men det vet jag ej säkert.

Vad är Bosse Alarm för något? En lokal pizzabagare som kommer ut och vaktar hojen åt en?

Hoho.. Haha.. En Besservisser.. :tummenupp
Oxford Boss menade jag.. Sorry.. skall inte hända igen.. :(

JörgenT skrev:
Hoho.. Haha.. En Besservisser.. :tummenupp
Oxford Boss menade jag.. Sorry.. skall inte hända igen.. :(

Sorry :hihi

Läste sedan i nya Bike om larmet och såg då att det skulle vara palles.se istället för pelles.se ;)

Här kommer svar på din fråga!!

Eftersom jag också vill ha ett lås så har jag kollat upp det.
Jag har pratat med general importören och de sa:
Att låsen är godkända i hela europa (vissa undantag kan finnas) även godkända i norge och danmark men inte i sverige än. Men de har skickat in låset för prover så det ska komma med på SSF lista. Men de trodde det skulle bli klart till hösten. Låset de ha skickat in heter (XH15) och är det ända som de har skickat in än så länge. Men de lås som håller samma klas som detta eller högre kommer skickas in efterhand.
Men han sa att det tunna låste som inte väger så mycket (XR1) som de reklamerar ska passa för sporthojar, inte kommer skickas in för det är förklent.

Hoppas att du nu har fått ett bra svar på din fråga.!

Jag gör ett litet trådlyft!

Är det någon som vet hur det har gått? nu efter 3 år :P
Blev Xena godkännt i sverige?

Jag gör ett litet trådlyft!

Är det någon som vet hur det har gått? nu efter 3 år :P
Blev Xena godkännt i sverige?

NOP, det blev inte godkännt.
Jag pratade med firman som var impotör av låsen, men dom har helt lagt ner det. Så det finns inte att köpa längre.

Så vi får bara känna oss blåsta.!

NOP, det blev inte godkännt.
Jag pratade med firman som var impotör av låsen, men dom har helt lagt ner det. Så det finns inte att köpa längre.
Men det finns ju Abus 8000 Detecto som man kan köpa genom Duells Återförsäljare för ca 1295kr. Godkänt bromsskivelås för MC med inbyggt larm. :tummenupp

jaja, det finns andra att köpa som är godkännda... men surt för oss som köpt Xena

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka