XBOX1.6b+smartxx v2.0,hilfe!

Nu när ja forskade lite mera kom jag fram till att:

EvolutionX kommer med en start fil som heter default.xbe. Denna skall döpas om till något annat före man kopierar den till xboxen, annars skrivs original default.xbe över och det är filen som startar ms-dashboard.

Kolla att det i c:\ finns default.xbe OCH nån .xbe fil som skulle kunna vara evolutionX dashboard start fil (min hette evoxdash.xbe). Om där bara finns en default.xbe har ms-dashboardets startfil åkt till bit-himlen och du måste skaffa en ny.

Jussi skrev:
Nu när ja forskade lite mera kom jag fram till att:

EvolutionX kommer med en start fil som heter default.xbe. Denna skall döpas om till något annat före man kopierar den till xboxen, annars skrivs original default.xbe över och det är filen som startar ms-dashboard.

Kolla att det i c:\ finns default.xbe OCH nån .xbe fil som skulle kunna vara evolutionX dashboard start fil (min hette evoxdash.xbe). Om där bara finns en default.xbe har ms-dashboardets startfil åkt till bit-himlen och du måste skaffa en ny.
Nja..
Den heter evoxdash.xbe i releaserna.
Från början heter Ms Dashboarden xboxdash.xbe

Det som avgör vilken du startar på i slutändan är vilket BIOS du har och i vilken ordning den startar filer. Brukar vara
avalaunch.xbe
evoxdash.xbe
xboxdash.xbe

Bulan skrev:
Nja..
Den heter evoxdash.xbe i releaserna.
Från början heter Ms Dashboarden xboxdash.xbe

Det som avgör vilken du startar på i slutändan är vilket BIOS du har och i vilken ordning den startar filer. Brukar vara
avalaunch.xbe
evoxdash.xbe
xboxdash.xbe

Jaha ... en blandning av fredag och att det var ett tag sen ja fixade med min xbox. Men jag har iallafall engång lyckats skriva över min starta-up-ms-dash.xbe
så ja tänkte att det var kanske vanligt och inte bara jag som e korkad ....
:huvet

Kan efter alla dessa problem så va det inte så mkt problem?!
Det gällde bara o ha en gubbe som visste vad som gällde,TACK Bulan :bow !!!!!!!!
Nu har ja instalerat Ett EvoX M8+ BIOS som ja fick av B här på sporthoj o tryckte in dvdn (säkerhetskopian) med nfs2 o det gick igång direckt!!!
Sporthoj.com e ju bara förjävla bra,oavsett vilka problem man har!

btw SlaYers_EvoX_AutoInstaller_v2.6_FINAL.exe ligger på 158mb o finns bla på suprnova.org

Då e d bara o få tag på en dashboard,ingen som har nån direktlänk till EvolutionX?

And in case you don`t see me goodmorning,good eavning and goodnight för ja lirar kryssbox!Muahaha!!
PMa gärna lite spel med :skrattaåt

En fråga till:

Tänkte beställa mig en ny HD till xboxen är det då 3.5" vanlig HD som gäller?
Värmeproblem?
Vad rekomenderas märke/varv/storlek?

btw SlaYers_EvoX_AutoInstaller_v2.6_FINAL.exe ska extractas så d blir en .iso o sen brännas... :tomten
Instalerade det men det verkar inte ha hänt nått :/

Så låg värme som möjligt. Förståsigpåare säger 5400 diskar. Jag kör med 7200 och det smider fin fint än så länge. 160 gig är väl det mest prisvärda nu? Jag tror det är seagate som brukar rekommenderas p.g.a. dess låga värmeutveckling.

HanneZ skrev:
Så låg värme som möjligt. Förståsigpåare säger 5400 diskar. Jag kör med 7200 och det smider fin fint än så länge. 160 gig är väl det mest prisvärda nu? Jag tror det är seagate som brukar rekommenderas p.g.a. dess låga värmeutveckling.
Vanlig 3.5" IDE disk är det som gäller..
Det har som Hannez sagt varit lite snack om värmeutveckling och så, men jag har aldirg märkt något, kört med lite av varje..

Det är väl säkerligen bra att ta en som inte blir tokhet "ifall att".. något som mer är bra och ev nästan viktigare är ju om du får en disk som är duktigt tyst.

Segate tror jag faktiskt brukar blir rätt varma, om jag ska gå efter hur min dators diskar beter sig. Dock tror jag de brukar vara bland de tystaste..

Senast har jag faktiskt kört med 160Gb Samsung 5400rpm.. men det med 5400 eller 7200, vet jag inte om det ger så mycket skillnad på värme etc eg.
Den var ju lite billigare dock..

Tjena =) HA ett Xbox som skall uppdateras till EvoX men hittar itne installationen någonstans.

Köpte ett lagligt SmartXX LT chip med SmartXX saker på å så. Men nu behöver jag få tag i EvoX för att kunna "säkerhetskopiera" mina spel till HDDn ? Hur att göra? :va :confused: :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back