xbox

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
Hur fanken gör jag för att clona (säkerhetskopiera) ett orginal Xbox-spel. Har försökt allt. Clone dvd, nero och alcohol men det vill sig inte. Har även försökt att göra en img fil men det funkar ju inte heller. Blir bara en img på den lilla filmsnutten i början, den där det rullar fram en text med Xbox.
Det är allt som finns med på skivan när det är klart.
Hur gör man en iso?? för det funkar ju att bränna såna har jag hört...

Har du testat clone dvd med tilläget "any dvd"?
Har själv aldrig testat kopiera xbox spel på det sättet men vet att det funkade fint med PS2 spel, om jag inte mins fel.

Hinkas skrev:
Har du testat clone dvd med tilläget "any dvd"?
Har själv aldrig testat kopiera xbox spel på det sättet men vet att det funkade fint med PS2 spel, om jag inte mins fel.

Jupp det har jag också gjort. Missade det i texten

any dvd är alltså ett program tillägg för att kunna kopiera skivor som är kopieringsskyddade. T.EX. dvd filmer eller annat. DVD decrypter brukar också kunna kopiera det mesta.

Går det att bara klona sådär? Har för mig att man måste krångla till det (jag kan ha fel).

Här finns en steg-för-steg hur du säkerhetskopierar spel på det krångliga sättet.

http://www.xbox-scene.com/articles/iso-backup-guide.php

Kort sagt så ftp:ar du original skivans filer från din moddade xbox (måste vara moddad) till datorn och gör en x-iso fil med nåt verktyg. Xboxens iso format är visst inte helt lika som vanliga iso. Denna iso fil bränner man sen.

Heheh ... jo en viss sorts säkerhetskopiering det också.

Jag brukar föra över från nerladadde iso filer till xboxens hårdskiva så slipper man hålla på och bränna.

Vilket program rekommenderar du för dator-xbox?
Ftp ska det vara va?
Har inte fått tummen ur och kopplat den till datorn ännu och vet inget om det.
Är det bara att lägga ISO:n på xboxen helt enkelt?

Gothmog skrev:
Vilket program rekommenderar du för dator-xbox?
Ftp ska det vara va?
Har inte fått tummen ur och kopplat den till datorn ännu och vet inget om det.
Är det bara att lägga ISO:n på xboxen helt enkelt?

Qwix är ett himla smidigt program för att föra över en .iso fil till krysslådan. Du laddar helt enkelt in .iso filen i programmet och sedan ftp'ar du över det med det programmet, du kan ladda in många .iso filer samtidgt och det laddas över automatiskt med katalog namn och allt. Super smidigt med andra ord :tummenupp

Hmm... Nu ser jag min xbox i qwix. Men jag kan ju inte göra någonting med filerna då jag inte har avalaunch utan evolution x. Jag vågar inte lägga in avalaunch för det säger att jag måste uppdatera mitt bios först till 4981 vilket jag inte vet ett skit om hur man gör.
Har testat ftp-program i stället men fattar ingenting och får ingen kontakt med xboxen där.
Men så har jag aldrig pysslat med sånt här...

Om du testar via ett vanligt ftp program så har du usernamne och password: xbox, ganska logiskt ;). Sedan är det bara att ta IP adressen på din Xbox, och köra på port 21 som en vanlig ftp. Ska inte vara några krångligheter där isådanafall.

Ok, det tog hela dagen men jag lyckades till slut på egen hand.
Nu kan jag köra med qwix, men bios & avalaunch vågar jag mig inte på...
Ftp funkar också, la bara in nya Media center rakt av i apps (ren gissning)
och voila, alla divx-filmer funkar också äntligen.

Fick 10 trojanattacker medan jag höll på men kan det bara ha varit xboxen/ftp som spökade? Jag har inte fått en enda "riktig" varning på månader nämligen.

Du såg inte vilken ip trojanerna kom ifrån? Är det en lokal adress så kommer det ju därifrån, men var det en extern så kommer det inte därifrån.
Mediacenter rockar, fast jag har inte fått till den riktigt som jag vill... Men ska kolla på det tillsammans med någon som kan med den lite mer, för jag tror det är jag som missat något i inställningsfilen.
Gött att det funkar åt dig IAF!

Ja, jag är nöjd som jag har det nu.
Media Center är ljuvligt, satans snyggt typsnitt har det också!
För övrigt rekommenderar jag "Mortal Kombat - Shaolin Monks" speciellt att spela "Co-op" med en polare. Jävligt häftigt.. :tummenupp

För att återknyta till ursprunget i tråden:
Du kan skapa ISOs från originalspel genom att använda Qwix, sen kan du bränna den ISO:n du får ut där i ngt program

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8