Xbox PS2 GameCube

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Värt att köpa nu eller ska man vänta på nästa generation av konsollerna?

Blir ju lite sugen o köpa så man kan sitta o lira lite spel.

Förövrigt får ni gärna tipsa om billiga PS2 eller Xbox eller GameCube som är moddade :) köper om det är rätt pris.

Ps2 får du ju för en billig peng.. köpte mitt för typ 1000:- med lite tillbehör bättre begagnat, Ny pris 1499... sen har du ju Gt4 om du har en ps2.a heh ;) Har en ps2:a och en Gc .. brorsan x-box. men det e ju lite olika på vad för slags spel man gillar. Äventyr , familje spel och sådan = Gc kostar väl 800 nytt.. X-box = nått mellan ting . xbox med 5 spel = 1499 , spelbutiken.se .

Ps2:an är väl det mest en "allaround" spelmaskin.. bra titlar i bibloteket, skaplig grafik .. bra spel känsla.. Det dröjer väl ett tag till innan dessa nya maskiner kommer ut på marknaden. men Hoppas du fick en glimt i valen ;) :tummenupp

MotoGP 2 är bäst på Xboxen :fakta (jag anser även att det är snyggast på Xbox men därom råder delade meningar). Xbox kan man göra massa kul med om man chippar den och installerar större hårddisk också!

Gamecube är billigt, nere på 800, har ett själv. Dock fins det inte så många racingspel, mest typ mario och andra barnspel. Dock finns Underground 2 som är grymt bra enligt mig.

Men Underground två finns till PS2 och Xbox med, så jag därför går Gamecube bort.

Jag skulle tagit PS2, då får man dvd med från början, och så finns GT4 och San Anderas ute, San Andreas kommer komma till Xbox i maj. Men ändå. Sen så måste du köpa till en sak, typ fjärr och en grej du stoppar in för att kolla på dvd som kostar 200-400.

Nya PS2 är grymt litet och med inbyggt nätverksadapter. Finns paket på sida med GT4 och PS2 för 1790. Så jag hade valt PS2.

Kontroller som är bäst är Gamecube, sen Xbox och sist PS2. För på xbox och cubet kan du gasar du på en tryckknapp(kan ändra om man vill) så kan man trycka olika hårt och variera gasen, bra när man weelar eller vill ta en kurva med jämn gas isätllet för att dutt gasa.

Kolla GT4 tråden i Filmer & Bilder.
PS2 + GT4 för 1795:- på Siba.

Vet dock inte om det är den lilla PS2 modellen som är klart smidigare.

/N

isse skrev:
Kolla GT4 tråden i Filmer & Bilder.
PS2 + GT4 för 1795:- på Siba.

Vet dock inte om det är den lilla PS2 modellen som är klart smidigare.

/N

Det är lilla modellen.

Äh gamecube kan vara kul, just för de egna spelen, vad gör det att det är lite barnsligt när det är kul?

Poacher skrev:
Äh gamecube kan vara kul, just för de egna spelen, vad gör det att det är lite barnsligt när det är kul?

jag gillar ju racingspel, antar att Swedie också gör det. Gamecube har en tionde del av de racing spel som finns på PS2 så det är ett bra skäl till att köpa PS2.

Köp Xbox! Bästa konsollen helt enkelt. Inte så dyr heller. Dessutom så har du fler möjligheter med boxen, som typ större hdd.
Jag har Xbox och gillar det mest!

Instämmer MikkE! Använder inte min enbart för att spela spel och titta på filmer. Lägg in en massa musik på hårddisken så kan du köra musik obegränsat ett antal timmar framåt, skitbra på festen :banana

Eller impa på polarna över ett bildspel med alla foton på dig på hojen! :)

Med xboxen kan man ha så mycket roligare, se på alla typ av filmer (inte porr),lyssna på mp3, se på bilder,mm. Och kunna ha det i lådan hela tiden är ju ett +

motardnisse skrev:
Instämmer MikkE! Använder inte min enbart för att spela spel och titta på filmer. Lägg in en massa musik på hårddisken så kan du köra musik obegränsat ett antal timmar framåt, skitbra på festen :banana

Eller impa på polarna över ett bildspel med alla foton på dig på hojen! :)
robbandalal skrev:
Med xboxen kan man ha så mycket roligare, se på alla typ av filmer (inte porr),lyssna på mp3, se på bilder,mm. Och kunna ha det i lådan hela tiden är ju ett +

Ni har den som nån slags dator eller vad? :confused:

Tysken skrev:
Ok, jag spelar spel på min konsoll och gör övrigt med en riktig dator. Smidigare så. :tummenupp

Det är väl mer korrekt att kalla en moddad Xbox för mediacenter. Smidigt med ett samlat interface för film, musik, bilder och alla möjliga olika emulatorer (NES, SNES, Sega, Nintendo64 och femtioelva andra). Dessutom kan man kolla vädret på Xboxen ifall man inte vill dra ifrån gardinerna och titta ut :D (iaf om man kör XBMC, Xbox Media Center). Att surfa på nätet med krysslådan är väl lite överdrivet, även om det faktiskt går hyfsat.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år