Xbox Live för moddade?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Tja alla!
Som säkert de flesta med moddade xboxar vet så går det ju inte att köra xbox live med moddad xbox om man inte har en switch till chippet.
Jag har hört talas om en alternativ xbox live grej för moddade men har hittills inte hittat den. Nån som vet nåt mer om den?

Så! Nu lyfter jag det här gamla aset!
Kanske man tom får nåt vettigt svar den här gången... :tuttar
Verkar som om många gått och tjackat krysslåda till vintern
Ps. Spel att rekommendera; Burnout 3 :yoparty ! Ds.

Du Tjoffe har du lirat via XBConnect?
Jag kör min xbox kopplad direkt till datan som är uppkopplad.
Tror du jag kommer online med lådan då?
//B

BillS skrev:
Du Tjoffe har du lirat via XBConnect?
Jag kör min xbox kopplad direkt till datan som är uppkopplad.
Tror du jag kommer online med lådan då?
//B

Hmm jag vet inte om det kan funka jag e tveksam. Normalt sätt så har man ju en router eller liknande så boxen får ett eget internt ip.

Jag hade dessutom fel när det gäller vilket program som e bäst, det e tydligen xlink kai som "is da shiajt" nu!

www.teamxlink.co.uk

Förövrigt ska ni ha så lite som möjligt med klåparna på psxcare att göra. Otrevliga och dryga. Dessutom inte speciellt duktiga.

Last edited:
jag har kört en heldel xbconnect, antingen kopplar man datorn och xboxen på samma nät som en ev. router, eller så kopplar man xboxen till datorn, och datorn till internet.. det ska inte vara något problem..

Xlink Kai har jag inte provat, men jag har fått för mig att de inte har stöd för lika många spel.

Edit: Xlink Kai verkar ha stöd för mycket, men när jag ska starta det så klagar den på nån server som inte finns och sen krashar skiten.. Så kör xbconnect!

Last edited:
Fan jag får inte de här xbconnect att funka :( Inte ens om ja kopplar in xboxen på hubben som jag gjort med datan.. Tjoffe du som verkar kunna, har du nåra tips?

BillS skrev:
Fan jag får inte de här xbconnect att funka :( Inte ens om ja kopplar in xboxen på hubben som jag gjort med datan.. Tjoffe du som verkar kunna, har du nåra tips?

Har du installerat winpcap också? det behövs iallafall. hur långt kommer du? Vad är det som inte funkar?

Jag får igång progget och kommer in på spelen om man nu säger så.. men det står att den inte hittar min xbox i progget och i xboxen står den fortfarande och väntar på spel.. Har inte installerat winpcap har du det eller vart hittar man det?

BillS skrev:
Har inte installerat winpcap har du det eller vart hittar man det?

Jag tror att xbconnect fixade ner det själv på någe vis.. och på deras sida står bara "Be sure to install Winpcap which is also included in the XBConnect install." Du råkade inte klicka på avbryt eller nej eller nått sånt? Prova att installera om xbconnect. winpcap är iallafall det program som gör det möjligt för windows att leka xbox (ja, det är på något sånt sätt som den lyckas spela link-game med xboxen iallafall)

edit: hittade länken på deras sida nu.. http://winpcap.polito.it/install/bin/WinPcap_3_1_beta_3.exe

Last edited:
Back