Xbox hd m.m

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
Tjenix! Har märkt att en hel del har bra med kunskap om boxen här så skulle vilja ha hjälp med dessa frågor!
Har ett chippat xbox 1,6 med alladin chip. Här om dan när jag satte in en 160 gig hd så måste jag nu öppna "skiv" luckan (har pionérs dvd) för att chippet skall starta (eller signal till tv:n, tror att det startar ändå). Inget jätte jobbigt men lite B då man inte behövde det innan.. Sen så får jag bara "ut" ca:140gig står det iaf av den. Polaren som satte in lika dan i sitt äldre box med samma chip fick ut 160gig + att chippet startar som vanligt. Så har nån någon lösning på detta så hojta till!! Skål :fyllisar

Ditt bios stödjer inte större hårddiskar än 137. Du behöver ladda ner ett nytt som detta är ordnat på eller ladda ner ett standard bios och sedan ändra i detta(låter avancerat men är enkelt via en programvara i windows). Sedan flashar du bara ditt bios! Se till att göra rätt om du inte har möjlighet att flasha med hårdvara.

/ Hannes

HanneZ skrev:
Ditt bios stödjer inte större hårddiskar än 137. Du behöver ladda ner ett nytt som detta är ordnat på eller ladda ner ett standard bios och sedan ändra i detta(låter avancerat men är enkelt via en programvara i windows). Sedan flashar du bara ditt bios! Se till att göra rätt om du inte har möjlighet att flasha med hårdvara.

Ah ok! Du har möjligtvis inte namnet på det "färdiga" bioset :confused:
/ SS

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back