Xbox 360

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Någon som har det?

Bra? Kass? Premium eller Core? (Kommer ju chippa när det kommer ett vettigt chip...)

Kom igen! Ut med agressionerna/lovorden :)

Jag funderar fan på att köpa det nu efter man fick reda på att PS3 blir försenat till MARS!!
Har sett spelen och lirat lite Gotham Racing. Vart helt ok.

MikkE skrev:
2446396 Jag funderar fan på att köpa det nu efter man fick reda på att PS3 blir försenat till MARS!!
Har sett spelen och lirat lite Gotham Racing. Vart helt ok.
AJ blir ps3 så sent så måste det äga sönder 360 för att ta igen det..

Premium definitivt.

Core är en scam.

Du måste ändå ha åtminstonde ett minneskort för att spara dina framgångar i spelen, livekonto m.m., så där ryker ju direkt några av hundringarna du "sparade" på att inte köpa premium med tillhörande hårddisk istället.

Vänta inte på chip, flasha om dvdläsaren. Det är enkelt och gratis om du orkar pilla själv, och inte ens speciellt dyrt om du låter "proffsen" göra det åt dig.

Jag har skrivit MASSOR med gajder om sånt :-)
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=108

psxcare skrev:
2446458 Premium definitivt.

Core är en scam.

Du måste ändå ha åtminstonde ett minneskort för att spara dina framgångar i spelen, livekonto m.m., så där ryker ju direkt några av hundringarna du "sparade" på att inte köpa premium med tillhörande hårddisk istället.

Vänta inte på chip, flasha om dvdläsaren. Det är enkelt och gratis om du orkar pilla själv, och inte ens speciellt dyrt om du låter "proffsen" göra det åt dig.

Jag har skrivit MASSOR med gajder om sånt :-)
http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=108
Men om man flashar DVD:n vad är fördelen då?

För att spela "backup-spel" så måste ju spelen vara exakta kopior på DVD9? Och det är väl inte så lätt att fixa själv :P

Linuus skrev:
2446460 Men om man flashar DVD:n vad är fördelen då?

För att spela "backup-spel" så måste ju spelen vara exakta kopior på DVD9? Och det är väl inte så lätt att fixa själv :P

Det är lättare än du tror. Inte pissenkelt, men inte speciellt svårt heller. Gissa vad en av mina guider beskriver :-)

Okej...

Summering: Man flashar DVD:n kan spela "backup"-spel osv.
Kan man köra LIVE med orginalspel utan att bli blacklisted?

Kan man köra musik/film osv. från en dator på boxen via nätverket? (Detta har ju inget med DVD:n att göra, bara en allmän fråga :))

EDIT: Spelar det nån roll om man har Samsung eller Hitachi?? Alla verkar vilja ha Samsung :)

LIVE fungerar. Just nu iaf.

Samsung är mindre petig med vad man bränner på för skivor och vilken brännare man har. Hitachi har blivit bättre med senaste patcharna i firmwaren, men jag rekommenderar att man köper en Pioneer 111D brännare och håller sig till Verbatim DVD+R Dual Layer skivor.

Det går att streama om man orkar köra lite mcgyver med gaffatejp, glasspinnar och windows xp media center edition.

psxcare skrev:
2446853 LIVE fungerar. Just nu iaf.

Samsung är mindre petig med vad man bränner på för skivor och vilken brännare man har. Hitachi har blivit bättre med senaste patcharna i firmwaren, men jag rekommenderar att man köper en Pioneer 111D brännare och håller sig till Verbatim DVD+R Dual Layer skivor.

Det går att streama om man orkar köra lite mcgyver med gaffatejp, glasspinnar och windows xp media center edition.
Okej, låter lite drygt det där med streama... Vill inte ha Media Center...

Varför har dom gjort så egentligen? Så jäkla onödigt... Bättre om det gick från början :)

Är 360 större än den gamla boxen? tycker den ser mindre ut på bilderna :P

Och låter den som ett tröskverk?

Linuus skrev:
2447507 Är 360 större än den gamla boxen? tycker den ser mindre ut på bilderna :P

Och låter den som ett tröskverk?

Den låter som en cirkulator ungefär

360 Är större, men bara på ytan. det här med att den ser mindre ut är ett trick

När DVD'n gör sitt jobb så låter det som en svarv av större modell. Skulle förvisso kunna tjäna till just det också..

Har precis kommit hem från en polare som har flashat om sin, kör med dual layer Verbatim DVD+R. Funkar alldeles perfa, även på live. Men som psxcare har skrivit, det är väl bara än så länge.

Var HELT inne på PS3, just endast för spelet MotoStorm, men det verkar inte bli så jäkla mycket manligare än 360 faktiskt.. Så om det blir nåt tvspel för min del så blir det en 360, iaf som läget är nu. Och köp för fasiken premium om du ska! :mattias

mm blir ett premium om jag skaffar nåt... Men har så jäkla svårt att bestäma mig...

Låter den mycket mer än den gamla boxen?

Om man har flashat boxen och kör med orginalspel, finns det någon risk att man blir bannad från LIVE då? (Menar inte om man kör med fulbrända spel :))

GAH! Svårt att bestäma miiiig :(

Man kan göra det lätt o man kan göra det svårt :)

Blir ett nytt idag, förhoppningsvis :D

Jag är också ganska sugen.. men, jag ser inget direkt jätte-kul spel framför mig? .. det skulle isf. vara Test Drive men det kommer till PC närsom..
O Tourist trophy, de kommer väl inte äns till xbox >_< ..

Blev en ny box idag :)
Riktigt najs faktiskt! o låter inte alls så mycket som jag trodde... Fast transformatorn(?) var ju nästan lika stor som Xboxet :D :D

Nu ska jag spela PGR och Saints Row :)

r1man skrev:
2447530 Den låter som en cirkulator ungefär

360 Är större, men bara på ytan. det här med att den ser mindre ut är ett trick

Jag sitter med båda XBOXARNA framför mig och hur jag än vänder och vrider på 360:n så blir den inte större än den gamla klumpen? Mindre, snyggare och tjusigare.

Köpte mig med en 360 i veckan.
Köpte ett begagnat core för 2000kr o fick 1 trådlös till. Så nu ska jag bara köpa mig en hd med.

Funderar med på att chippa boxen. Men är mest rädd för att bli bannad på live.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT