Xbox 360 Hack.......

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja
Jag skulle bli så jävla tacksam om någon schyst lirare här på forumet gav mig en schyst beskrivning/info/länkar/hjälp på hur man bär sig åt för Å Firmewarehacka ett Xbox 360.

EN Tjejkompis ringde precis och hade köpt ett 360, och ville såklart att jag skulle fixa.....:näsblod Killen i affären hade ju såklart sagt att det var plättlätt! Plättlätt? Kollade på blocket dom tog typ 700 spänn för en flashning!

Är det bökigt? Jag antar att det är rätt så simpelt, typ tanka en fil bränna en skiva osv osv osv....

Även info om bränning av 360 spel (duallayer skivor mottages varmt!

Pls hjälp mig! Orkar inte hålla på Å forska en massa/strula testa göra fel göra om .... Jag vill ha en fungerande lösning!

Aptacksam för svar antingen i tråden eller via pm!!!!!!:yoparty

Biturbo skrev:
2680266 PMa psxcare är på forumet. Han kan garanterat hjälpa dig.

Pma´de honom men han har inte svarat!

Tack för alla länkar osv jag har forskat vidare lite vissa säger att det är raketforskning och andra säger "bit av en kaka" !

Vi får la se!

Jag är ju jävligt smart så när jag får tid så skall jag nog (fjortistyle---->) ÄGA :yoparty Xboxet FETT!

Edit:
Just nu letar jag efter en filerna som heter Xtreme_Firmware_PROPER_PATCH_XBOX360-iND ELLER
KDX1.5-by-F360TEAM.rar

Edit2: Nu har jag hittat dem!

Last edited:
Först o främst måste du veta vilken läsare som sitter i... de finns tre olika märken Hitachi, Samsung, Philips.. Dessutom finns det olika typer av dessa fabrikat...

Sen måste du ha SATA-kabel i Datorn ...

Sen ska du plocka ut DVD´n och koppla in den i din PC.. Vad som händer därefter är helt beronde på vilken läsare du har

Själv har jag en Samsung ms28 som är jävligt bökig att flasha.. men det gick efter mycket besvär... dessutom behövde man ett speciellt chipset i datorn som jag fick beställa från staterna eftersom de var slut i hela Europa(undra varför...:tungan )

Det finns en ny typ av Hitachi som tydligen ska vara ännu jobbigare men den vet jag inget om...

Om du inte vet vad jag pratar om tycker jag du ska lämna in den... kostar en 500 i LKPG iaf...

Edit: Glöm för bövlingen inte att ta hennes orginal .bin först!!! så om du ställer till nått kan åtminstånde komma tibax till ruta 1...

Edit2: När du är färdig och ska prova att köra en backup så se till att ha bra media... jag kör på Verbatim DL 8,5g 2,4 funkar bra... även traxdata´s DL skivor ska funka.. Glöm inte att layerbreaken ska ligga på exakt 1913760 O beroende på hur backupen är gjord kan man behöva lägga in SS (security sector..) Kör med ImgBurn o ställ om booktypen till DVD-Rom...

360 rocks..

Last edited:
DaLorD skrev:
2683687 Först o främst måste du veta vilken läsare som sitter i... de finns tre olika märken Hitachi, Samsung, Philips.. Dessutom finns det olika typer av dessa fabrikat...

Sen måste du ha SATA-kabel i Datorn ...

Sen ska du plocka ut DVD´n och koppla in den i din PC.. Vad som händer därefter är helt beronde på vilken läsare du har

Själv har jag en Samsung ms28 som är jävligt bökig att flasha.. men det gick efter mycket besvär... dessutom behövde man ett speciellt chipset i datorn som jag fick beställa från staterna eftersom de var slut i hela Europa(undra varför...:tungan )

Det finns en ny typ av Hitachi som tydligen ska vara ännu jobbigare men den vet jag inget om...

Om du inte vet vad jag pratar om tycker jag du ska lämna in den... kostar en 500 i LKPG iaf...

Edit: Glöm för bövlingen inte att ta hennes orginal .bin först!!! så om du ställer till nått kan åtminstånde komma tibax till ruta 1...

Edit2: När du är färdig och ska prova att köra en backup så se till att ha bra media... jag kör på Verbatim DL 8,5g 2,4 funkar bra... även traxdata´s DL skivor ska funka.. Glöm inte att layerbreaken ska ligga på exakt 1913760 O beroende på hur backupen är gjord kan man behöva lägga in SS (security sector..) Kör med ImgBurn o ställ om booktypen till DVD-Rom...

360 rocks..

Det sitter en samsung!

Sata har jag inte kör ide!?!?!? Finns Ide to SATA kabel?

Nytt chipset kostar?

500:- i lkpg! vart i lkpg?

Orginal binar finns alltid Å tanka hem!

1913760 vad ?

TACK som FAAN för all INFO :tummenupp

Dominator-Rocks skrev:
2680068 Tja
Jag skulle bli så jävla tacksam om någon schyst lirare här på forumet gav mig en schyst beskrivning/info/länkar/hjälp på hur man bär sig åt för Å Firmewarehacka ett Xbox 360.

EN Tjejkompis ringde precis och hade köpt ett 360, och ville såklart att jag skulle fixa.....:näsblod Killen i affären hade ju såklart sagt att det var plättlätt! Plättlätt? Kollade på blocket dom tog typ 700 spänn för en flashning!

Är det bökigt? Jag antar att det är rätt så simpelt, typ tanka en fil bränna en skiva osv osv osv....

Även info om bränning av 360 spel (duallayer skivor mottages varmt!

Pls hjälp mig! Orkar inte hålla på Å forska en massa/strula testa göra fel göra om .... Jag vill ha en fungerande lösning!

Aptacksam för svar antingen i tråden eller via pm!!!!!!:yoparty

Det är INTE plättlätt att fixa en 360, Jag har inte gjort det själv men har hört att man måste byta nån krets som dom har varit så snälla att dränka i epoxylim osv ..

Men kolla den här länken och även deras supportforum, dom har väldigt bra koll på vad som gäller..

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=65&jssCart=c9da95a9ecadd2d8f55cb81a06c95a8d

Har du vägarna förbi fjollträsk så kan du lämna boxen så fixar dom den medans du väntar för 500 pix. Skulle jag nog ha gjort om jag var i dina skor

Lycka till hursomhelst!

Dominator-Rocks skrev:
2683744 Det sitter en samsung!

Sata har jag inte kör ide!?!?!? Finns Ide to SATA kabel?

Nytt chipset kostar?

500:- i lkpg! vart i lkpg?

Orginal binar finns alltid Å tanka hem!

1913760 vad ?

TACK som FAAN för all INFO :tummenupp

Det finns inte IDE to Sata kabel men det finns SATA PCI kort..
Chipset kostar en 500:-... Det är dock enbart för ms28 du behöver inte för 25:an...

Orginal binar finns att tanka hem men du ska ha hennes... p.g.a att det i den finns en ID-kåd som MS kan använda sig av om de skulle få för sig att bricka boxen.. har hört att de kan få boxen att kolla firmware i dvd o jämföra den ID tagen med boxens... vet dock inte om det stämmer

Det går att fixa i LKPG... PM:a så hjälper jag dig..

1913760 är layerbreaket som Xbox360 spel anväder sig av.. med andra ord så byter de till andra lagret på din Dual layer DVD vid den punkten...

lycka till...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...