Xbox 360 fråga...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Fick en krysslåda av en polare me de berömda rrod... Fixade de å i samma veva flashade ja den (LT+ 1.1)... Har bränt ut lite spel å allt funkar när skivorna e "färska" men efter nåra få veckor börjar de småstrula... Kan hända att ja måste reboota boxen när ja byter spel för annars läser den inte skivan... E de lasern som e kass? Tror han köpte den ganska precis efter release så de lär va första generationen som kom hit (sitter en läsare från Hitachi i, minns inte vilken nu dock)... Skivorna e av märket Verbatim, bränt me IMGburn på lägsta hastighet å hanterat skivorna väl så dom e repfria...

Sitt inte och slöbränn dina verbatim, bränn dom i 4x

Köp en ny fräsch extern brännare ifall den du har börjat tappa orken

Eftersom du klarar av att flasha själv så är det lätt att byta till en fräsch dvdläsare i boxen med ifall den du har blivit trött

Sitt inte och slöbränn dina verbatim, bränn dom i 4x

Köp en ny fräsch extern brännare ifall den du har börjat tappa orken

Eftersom du klarar av att flasha själv så är det lätt att byta till en fräsch dvdläsare i boxen med ifall den du har blivit trött

Eftersom min gen av låda kan konkurera me apollo 13:ns startraketer i oväsen så får ja nog leva me start/stopp (som verkar poppis nu btw) te nån kan flasha slim så ja kan köpa en box som inte väcker hela kommun :D

Edit: tror ja bränt dom i 4x då imgburn inte ville köra i 2.4 som va lägst...

Edit: Igen, brännaren e en samsung (IDE)...

Last edited:
med tanke på att det är en förstagenerationare du har skulle inte jag sätta mina pengar på cdläsaren då dån är väldigt bra i den första utgåvan av xbox, men jag kan ju alltid ha fel. När du "lagade" lådan antar jag att du körde "handdukstricket" eller brickor och lite kylpasta, inget av knepen fungerar någon längre tid, gör mer skada än nytta. Problemet med den första generationen är att GPU:n blir överhettad, går det alldeles för långt börjar lödningen i gpun släppa, då måste du löda om skiten. GPU:n är grafikchipet och om det bli för varmt kan inte konsolen spela upp skivorna, jag hade samma fel på min så jag köpte en ny gpukylare från en nyare modell och satte i, funkar fina :D
Lycka till med din spelmaskin

med tanke på att det är en förstagenerationare du har skulle inte jag sätta mina pengar på cdläsaren då dån är väldigt bra i den första utgåvan av xbox, men jag kan ju alltid ha fel. När du "lagade" lådan antar jag att du körde "handdukstricket" eller brickor och lite kylpasta, inget av knepen fungerar någon längre tid, gör mer skada än nytta. Problemet med den första generationen är att GPU:n blir överhettad, går det alldeles för långt börjar lödningen i gpun släppa, då måste du löda om skiten. GPU:n är grafikchipet och om det bli för varmt kan inte konsolen spela upp skivorna, jag hade samma fel på min så jag köpte en ny gpukylare från en nyare modell och satte i, funkar fina :D
Lycka till med din spelmaskin

Brickor å pasta blev de... körd te överhettning å sen cool down... blev dock rrod ännu en gång å då blev de handduk å blås men de funkar än... även om ja har nåra torra kondingar :P

Brickor å pasta blev de... körd te överhettning å sen cool down... blev dock rrod ännu en gång å då blev de handduk å blås men de funkar än... även om ja har nåra torra kondingar :P

Då tycker jag det är dags för en ny gpukylare om du inte vill ha en ny konsol
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1344&xSec=93
Grymt bra sida och riktigt snabba med beställningar, och när du byter kylare skrapa då bort den gamla kylpastan och lägg på ny.försök o inte spela mer innan den nya kylaren är på då du kan göra ännu mer skada

Då tycker jag det är dags för en ny gpukylare om du inte vill ha en ny konsol
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1344&xSec=93
Grymt bra sida och riktigt snabba med beställningar, och när du byter kylare skrapa då bort den gamla kylpastan och lägg på ny.försök o inte spela mer innan den nya kylaren är på då du kan göra ännu mer skada

e inte grejen att värmen gör pcb mjukare å att lödningar släpper? en redig grillning har löst problemet hittills... brinner lådan så får ja vänta te de finns flash te slim... om ja inte satt här å slöade jämnt kunde ja ju köra min lappade Noctua NF12 eller va den heter i krysslådan...

Edit: E dyng å tackar Liggan för info, vill inte va så dryg...

Last edited:
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back