Xbox 360 eller nya datordelar?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Jag har en rättså rutten dator hemma.

Jag vill kunna börja spela lite spel utan hack. Funderar därmed på ett Xbox 360, men saken är den att Xbox 360 bara har bra grafik och inte direkt roliga spel. Mest FPS som är svårkontrollerat med en fjuttig kontroller. Tangentbord och Mus rockar.

Xbox 360 kostar 4000 för premiumversionen. + säg 1000kr för t.ex två spel. Då är det 5000kr.

För 5000kr, kan jag få datordelar nog för att få en bra speldator?

Vill helst ha ny låda den den jag har låter skitmycket. När man stänger av den på kvällen så är det som om det blir knäpptyst. Riktigt surr i skiten alltså.

7800gt är ju nice. Men att få till ett moderkort, cpu o minne på det är inte så lätt. Någon här som kan hjälpa mig?

Hade du itne en 3000+ iaf? Köp ett graffakort och se hur det blir. Borde ju funka ganska bra, firra 512 mer i ram också.

Last edited by a moderator:
Det är ju kontorsdatorn (som jag inte flyttar hem).

Har en Athlon XP 1800 dator hemma med 512mb minne.

Om jag köper ett nytt moderkort o en Athlon 64 3000+, håller det 512 minnet i nya burken? Och skulle jag kunna köpa 512mb till? Och de kan funka tillsammans?

Arctic Cooling Silentium T3 Miditower Chassi Silver/Svart, 350W Nätagg
Varunummer: 311336

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/fläkt

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939 Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo Golden S"

Totalt: 8139 + frakt.

Moderkortet måste ha PCI-e samt stöd för äldre hdd-kablar (då hdd's jag har nu inte har SATA-kablar)

Min monitor klarar max 1280x1024. Så ett 7800GT är kanske onödigt... ?

Last edited:
Swedie skrev:
Moderkortet måste ha PCI-e samt stöd för äldre hdd-kablar (då hdd's jag har nu inte har SATA-kablar)

Min monitor klarar max 1280x1024. Så ett 7800GT är kanske onödigt... ?

Det finns adaptrar att köpa så du kan koppla in dina IDE diskar på S-ATA. (Blir det för dyrt, tänker på om du har många diskar & om du har en pci anslutning på moderkortet kan du billigt få tag på begagnat ide-raid kort tex)

Bara för att din skärm inte klarar mer än 1280x1024 så behöver du inte snåla på grafiken, grafikkort gör ju mer än bara upplösningar menar jag :)

Hur är det med grafikkortens portar?
Ser att vissa (de flesta) endast har DVI-utgång eller vad det är. Jag har ju bara standardplugg på min gamla hederliga monitor. What's up?

Finns det en adapter för det oxå eller?

Finns på komplett.se oxå antar jag? Leta åt mig :hihi

ARgh. Sån djungel med en massa SKIT som man vill ha. bah

Jag hade köpt datordelar. Men det är mest en principsak, jag gillar datorer bättre än konsoller och av konsollerna gillar jag Nintendo mest. För 5000 spänn borde man få ihop iaf hyffsade grejer, om man har det nödvändiga innan (typ ljud, hdd etc).

Vänligen hjälp mig bygga hop prylar från olika sajter :)

Bästa från Komplett är låda med 350kw nätagg, Athlon 64 3000, 512mb, moderkort, ati x800xt 256mb. För 5500kr.

Swedie skrev:
Vänligen hjälp mig bygga hop prylar från olika sajter :)

Bästa från Komplett är låda med 350kw nätagg, Athlon 64 3000, 512mb, moderkort, ati x800xt 256mb. För 5500kr.

5500.. de va inte så farligt mkt..

va va de för grejer i den lådan då? namn på moderkort etc? jag vill åsså upgradera lite nämligen...

fast jag behöver iofs bara moderkort processor å graffekort

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...