Xbox 360 Arcade

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Hoj
Söker!
Funderar på att köpa ett 360 men undrar om det är stor skillnad på det billigaste å de dyrare modellerna

Skriv :)

Nu är inte detta ett svar på din fråga, men... Jag har ett xbox 360 av dyrare snittet (hdd etc), men i dagsläget skulle jag gladeligen byta det mot en ps3:a.
Mellanskillnaden sparar du in genom gratis online-spel. Dessutom har du en hyffsad BR spelare på köpet. Undrar om det inte tom sitter ett trådlöst nätverkskort i den där sexiga lilla lådan...

Dessutom kan den knappast vara mer högljud än krysslådan.

Det är mest hårddisken som skiljer, med arcade får man inte hårddisk utan minneskort.

Äger själv en 360, dock vet jag inte om man ska tala gott eller ont om Xbox förhuvudtaget. Finner att du har mycket bättre samt större spelutbud på 360 jämntemot t.ex. Wii och PS3.

Dem större nackdelarna med 360 är att det är ren skit enligt min åsikt, haft problem efter problem med min. Ena gången gick mitt moderkort sönder, andra gången min CD-läsare. Skickat Xboxen på reparation, men aldrig fått tillbaka min egna igen. Köpte en Premium och sitter med en simpel Core nu. Irriterad som fan över det, samt denna håller CD-läsaren också att gå sönder. Ren smörja!

Kostar enormt mycket att spela online på 360 också för övrigt i längden, men visst har du en extremt bra "marketplace" och demos etc.

Svar på din fråga iallafall:

Tycker du ska köpa en Premium, då du fyller ett minneskort (som ska medfölja arcade) rätt snabbt. Ska du därefter köpa en hårddisk kostar den runt 1000:- beroende på storlek.

Last edited:
grejen är att min ipod crashade och med försäkrningen så kan jag välja ut något med samma värde så tänkte på en ny konsol kanske e kul :tungan

problemet är att den är köpt på expert :huvet de skulle ta ca tre veckor att ordna (vilket ja tycke va långt) men nu har det snart gått sju veckor:mad: och kolla på experts hemsida och där har dom bara 360 arcade av någon anledning :confused:

Men iaf kan man spara och så vidare på 256 mb ?

Köp inte arcade man måste nästan ha hdd man fyller dom ganska snabbt med demos och annan skit.. Man kan ju även köpa spel online och då lägger du ju dom på hdd... Annars är xbox mycke bättre en skit lådan ps3....

men expert har bara 360 arcade vad ja har förstått men man kan väl köpa till hårdisk

men expert har bara 360 arcade vad ja har förstått men man kan väl köpa till hårdisk

Ja, du kan köpa hårddisk löst till Xboxen.
Annars är www.webhallen.com en skitbra sida när det gäller pris samt utbud av produkter.

Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Version ~ 2699 kr
Xbox 360 Basenhet - Arcade HDMI ~ 1999 kr

Billigare att köpa Premium direkt och få med en hårddisk. Kostar dig 2999:- att köpa Arcade sedan en 20GB disk till den. Men bara min åsikt.

Last edited:
Mediamarkt har 20gb disken för 499:- iaf när jag köpte den i våras. Sedan får du inte med komponentkabel till arcade utan du får med den "vanliga" scart samt HDMI utgång.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back