XBMC på Xbox 360?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Hrmm funkar det?
Hur gör jag för att installera Xbmc på 360?
Funkar klockrent på datorn men jag vill ha det på tvn också genom mitt Xbox. Jag har programmet connect 360 på datorn och har kopplat in xboxen på nätverket, men tyvärr spelar inte connect360 upp så många filformat. Xbmc verkar ju kunna spela upp .rar-filer?

Hmmm

vad är det du saknar i XBMC ?
Där finns ju allt vad gäller musik, film, kort

Sablar!

Ok, tack för snabbt svar iaf! :tummenupp

Föresten, finns det nåt bra mediaprogram att tanka in i Xboxen på nåt vis då? Som komplement till Xbmc?

Iom att 360 fortfarande inte är knäckt så är det tyvärr kört att köra osignerad kod på den.. Än så länge kan man bara modda firmwaren på dvd spelarn så man kan spela brända skivor.

Tversity funkar för att streama avi,wmw och mp3 m.m till xbox360.. går att encoda om x264 filer så funkar dom oxå.. streamar det mesta till min 360 med det.

http://tversity.com/

Last edited:
vad är det du saknar i XBMC ?
Där finns ju allt vad gäller musik, film, kort

Förutom att jag kör på en Xbox 360 och att det inte funkar på den menar du? :D

Iom att 360 fortfarande inte är knäckt så är det tyvärr kört att köra osignerad kod på den.. Än så länge kan man bara modda firmwaren på dvd spelarn så man kan spela brända skivor.

Tversity funkar för att streama avi,wmw och mp3 m.m till xbox360.. går att encoda om x264 filer så funkar dom oxå.. streamar det mesta till min 360 med det.

http://tversity.com/

Jepp moddad firmware är det på den iaf, får hoppas att dom knäcker koden också då snart, gillade upplägget och funktionera i Xbmc!

Ska testa Tveristy, några speciella tips och trix du kan dela med dig av? Jag sitter på en Macbook, nåt jag behöver tänka på?

Edit: Verkar inte finnas till mac...:huvet

Vad ska jag använda på mac då? För att streama film i lite ovanliga filändelser till min Xbox 360? Connect 360 funkar men inte riktigt som jag vill...:tungan

Last edited:
Ladda ner connect360 till mac ska funka ganska smärtfritt

Last edited:
Sorry, missuppfattade dig lite.
När du skrev som "komplement" trodde jag du hade även en gammal Xbox.

Men, om xbox360 då, har för mig att man kan ha den som mediacenter-extender.
Alltså, om du har en dator med MediaCenter så kan du via Xbox360 streama både film & musk, mm

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/mediacenter/features/extender.mspx

Och eftersom jag har Mac funkar inte det heller, hehe. Fast jag kan ju ha 2 operativsystem iofs men näe det känns meckigt.
Får väl nöja mig med connect360 än så länge då, eller köpa en ny dvi->hdmi-kabel då jag av misstag knipsade av min gamla med en avbitartång...:mad:

Problemet är att jag kan inte packa upp 4,3 GB filer på maccen? Av någon konstig anledning avbryts uppackningen efter typ halva processen, så alla filer är fortfarande i .rar och då kan inte connect 360 spela upp dom...:huvet

Tänk om de kunde släppa det på linux.

Då skulle jag bli så till mig att jag började självsvänga.

Varför är det alltid så med prylar vad man än köper? Antingen saknar man någon funktion som man vet finns, eller så är prylen inte kompatibel med andra saker man har osv...

Jag väntar med iver på framtiden när allt funkar med allt, hur svårt kan det vara? Tekniken finns ju! Visst jag vet att alla företag vill ha ensamrätt hit och dit, men gör då en serie med prylar som funkar perfekt med varandra, alltid är det nåt man saknar.

Jag vet, jag är bitter.

Och eftersom jag har Mac funkar inte det heller, hehe. Fast jag kan ju ha 2 operativsystem iofs men näe det känns meckigt.
Får väl nöja mig med connect360 än så länge då, eller köpa en ny dvi->hdmi-kabel då jag av misstag knipsade av min gamla med en avbitartång...:mad:

Problemet är att jag kan inte packa upp 4,3 GB filer på maccen? Av någon konstig anledning avbryts uppackningen efter typ halva processen, så alla filer är fortfarande i .rar och då kan inte connect 360 spela upp dom...:huvet

vilket filsystem har du på macen?

konvertera från fat på disken på macen... för med HFS+ så kan du packa upp de filerna utan problem och då funkar Connect 360 galant, kör det själv nämligen.

Du kan ju alltid köpa en Apple TV och dra in XBMC på den.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.183118

Jag funderar starkt på det .. Gillar XBMC och har det på en gammal Xbox, men den är så stor, ful och väääääsnas. Apple TV är liten, snygg och tyst!

köp en ny tyst fläkt och montera in i boxen :tummenupp har en som går på 100% hela tiden, har fortfarande lite problem med att den blir varm, men den kyler bättre än orginal och den låter i princip ingenting.

Filsystem?:va

Oj? Hur gör jag det? Fattar 0.

när du installerar ett os på datorn (gäller kanske inte mac) så väljer du även filsystem, varje filsystem har sina egna för och nackdelar, en nackdel med filsystemet fat32 är att du inte kan ha filer som är över en viss storlek.

angående hur du konverterar på macen så kan jag tyvärr inte hur man gör det :(

Filsystem?:va

Oj? Hur gör jag det? Fattar 0.

Öppna Finder / Program / Verktygsprogram / Skivverktyg.
Där väljer du den interna disken och rätt partition om du har flera, nu kan du se längst ned på "Format" vad för format disken har. Jag själv kör med Mac OS Extended.

Dock så vet jag inte riktigt hur du konverterar disken så här på rak arm, har själv inte gjort det på Mac.

Öppna Finder / Program / Verktygsprogram / Skivverktyg.
Där väljer du den interna disken och rätt partition om du har flera, nu kan du se längst ned på "Format" vad för format disken har. Jag själv kör med Mac OS Extended.

Dock så vet jag inte riktigt hur du konverterar disken så här på rak arm, har själv inte gjort det på Mac.

Ok, vettekatten om jag ska göra det, är skolans dator...

Men vadå, måste man hålla på o mecka med det för att kunna packa upp stora filer? Verkar ju helskumt...:va

Back