Xböx, vilket chip?

• Thread starter Thread starter Paradoxy
  • Start date Start date

Paradoxy

Guest
Går i tankarna att inhandla ett begagnat Xböx, och då ska det ju självklart tjippas.

Vilket chip är bäst?
Ska köra Xbox Media Center sen, spelar det nån roll vilket chip man har då?

Detta kanske ska ligga i Datorcentralen, flytta isf.

Best of the best: Xtreme FW chip men sen kostar det typ 1400-1500:- också (med montering)
Men det rekommenderade är NME-360 som kostar runt tusenlappen monterat och klart. Så vitt jag vet så är det inga problem med media center eller Live på dessa men det låter jag vara osagt. Ring chipper eller gå in på chipper.se om du ska ha det gjort, där har jag och många av mina kompisar lämnat in och jag är helnöjd. Jag har även lämnat in ett på det största i Sverige men det var inte lika bra den gången, dock ps1.

Kanske skulle satt en prisgräns också. Chippet får gärna vara billigare än xböxet :tungan
Runt femhundra låter bättre. Behöver ju inget värstingchip som kommer direkt från en kryssningsmissil, bara jag kan spela mina spel både från hårddisk och skiva, kolla på film osv.

Det spelar faktiskt roll alls vilket chip du använder dig av. XBMC och alla andra funktioner är inte på något sätt knytna till chippet. Jag har ett Aladdin Advance LIVE+ 256K XBOX chip, dual boot (med switch) så jag kan byta mellan biosarna. Kostar typ 300:- och fungerar alldeles utmärkt.

Last edited:
Best of the best: Xtreme FW chip men sen kostar det typ 1400-1500:- också (med montering)
Men det rekommenderade är NME-360 som kostar runt tusenlappen monterat och klart. Så vitt jag vet så är det inga problem med media center eller Live på dessa men det låter jag vara osagt. Ring chipper eller gå in på chipper.se om du ska ha det gjort, där har jag och många av mina kompisar lämnat in och jag är helnöjd. Jag har även lämnat in ett på det största i Sverige men det var inte lika bra den gången, dock ps1.

Jag tycker det verkar onödigt att montera ett xbox 360 chip i en xbox..

Går i tankarna att inhandla ett begagnat Xböx, och då ska det ju självklart tjippas.

Vilket chip är bäst?
Ska köra Xbox Media Center sen, spelar det nån roll vilket chip man har då?

Detta kanske ska ligga i Datorcentralen, flytta isf.

Den här köpte jag, löddfri installation = kan inte misslyckas.

http://www.console.se/xbox/xboxchipsolderless/xboxsmartxxltopxspider.html

Kör XBMC, emulatorer, streamar fil/musik, lirar xbox-spel från hårddisken etc.

Jag tycker det verkar onödigt att montera ett xbox 360 chip i en xbox..

Jag tar för givet att det är ett 360 då ingen frivilligt vill hålla på ett gammal xbox? Och finns det Ochippade gamla xbox på marknaden?

edit/ ähh, orka hålla på! Då får du för i helvete köpa ett färdigchippat fattar du väl!!? Ska man behöva slå in det i huvudet på er ungdomar? :huvet

Jag tar för givet att det är ett 360 då ingen frivilligt vill hålla på ett gammal xbox? Och finns det Ochippade gamla xbox på marknaden?

edit/ ähh, orka hålla på! Då får du för i helvete köpa ett färdigchippat fattar du väl!!? Ska man behöva slå in det i huvudet på er ungdomar? :huvet

360 suger pung, tacka vet jag originalboxen. Men vill man pröjsa 4000 spänn för en ful låda med 20 gig disk, so be my guest.

Du får den bästa mediacentralen som finns, snorbilligt.
Dessutom finns det massor med roliga spel till :tummenupp

Last edited:

Jag tycker du ska tjöpa det hära Janitor-tjippet som finns ute nu. Nyastesenastenyttnytt. Xboxen blir då phett sarkastisk och häver ur sig många roliga kommentarer när du spelar. T ex. kan den stänga av sig själv bara sådär ändå, lite kul.

Tillverkade är S.Crubs tror jag.

Jo det är sant, riktigt bra maskin för pengarna. Men varför inte göra det enkelt och köpa ett färdigchippat? Blir billigare också säkerligen än att köpa ett ochippat och sedan chippa det.
Vad dåren ovanför babblar om har jag inte en jävla aning om, är han ny eller gammal medlem? Inte samma jonathan som förut eller?

Jo det är sant, riktigt bra maskin för pengarna. Men varför inte göra det enkelt och köpa ett färdigchippat? Blir billigare också säkerligen än att köpa ett ochippat och sedan chippa det.
Vad dåren ovanför babblar om har jag inte en jävla aning om, är han ny eller gammal medlem? Inte samma jonathan som förut eller?

Det blir billigare att köpa ett xbox för tusen spänn, ett chip för runt femhundra och en hårddisk kan man hitta lite överallt.

Äsch, det som dåren babblar om är bara ett internskämt. För alla oss som älskar scrubs :banana

:rofl

Som sagt, ett dåligt internskämt om Scrubs. Och jo, jag är samma som förut, bortsett från punkten i namnet.

Det blir billigare att köpa ett xbox för tusen spänn, ett chip för runt femhundra och en hårddisk kan man hitta lite överallt.

Äsch, det som dåren babblar om är bara ett internskämt. För alla oss som älskar scrubs :banana

På EB-Games kan du tjacka en för 899:-

Annars har SweMods.se färdigchippade för c:a 1700:-

:rofl

Som sagt, ett dåligt internskämt om Scrubs. Och jo, jag är samma som förut, bortsett från punkten i namnet.

Ok, trodde att vi helt plötsligt hade TVÅ stjärtgossar som hette jonathan. Scrubs förresten, det är nog en av de mest överskattade serierna just nu. En säsong var bra, inte 27 :mad: Enda anledningen att kolla är ju att man förhoppningsvis får se "Elliot" i nåt sexigt sammanhang.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg