X3MSeller.. Är det nått att ha ??

mattsen

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
ZX10R
Ser att man kan köpa billaga skinställ genom X3Mseller via en länk här SH. Finns det någon som har erfarenhet av deras produkter? Är det något att ha ? Prisvärda ?

Ser att man kan köpa billaga skinställ genom X3Mseller via en länk här SH. Finns det någon som har erfarenhet av deras produkter? Är det något att ha ? Prisvärda ?

Jag köpte mitt första allväderställ, handskar och stövlar hos dem.

Jackan var helt okej, schyssta skydd och bra kvalitet. Storleken på byxorna var inte speciellt bra, fick skicka tillbaka första paret och även det andra paret var för små (då var det största storleken), kunde knappt grensla hojen med dem. Handskarna hade bra skydd, men skyddet på knogarna på ena handen satt fel så man fick en kant av knogskydden precis på pekfingrets knoge vilket gjorde att det efter ca 10 minuters färd kändes som om man hade slagit knogen i väggen ett par gånger. Bytte till annan storlek och det var samma sak med dem.

Stövlarna var rejäla och riktigt bekväma. Var dock lite problem att dra upp dragkedjan då det var någon söm som gjorde det jättetajt med dragkedjan, men med rätt teknik så gick det rätt smidigt.

Produkterna i sig är det nog inget fel på kvalitetsmässigt, skulle dock aldrig köpa en hjälm där. Storlekarna verkar vara lite konstiga men hittar du rätt så är de schyssta.

en negativ sak är att de drog dubbel betalning av mig. Och det tog mig sedan ca 1 månad att få tag i dem. de svarade inte i mail och per telefon var de rätt svåra att få tag i. Men när jag väl fick tag i dem så gick det på 1-2 dagar att få tillbaka pengarna utan några som helst problem.

Har ingen erfarenhet av deras skinnställ, men eftersom det är viktigt att skinnställen sitter bra så kanske du ska försöka hitta nåt i butik eller på blocket istället. Finns en massa ställ där nu i god kvalite och ofta för riktigt bra priser. Dessutom så får du ju då ett bra märke också

Tack för svaret. Letar nog runt lite. Som Du säger, ett skinställ måste ju sitta perfekt.

har köpt lite småprylar.. allt bra o allt passa..
fått tag på dom när jag ringt och dom ringde även upp mig när en färg hade tagit slut o fråga om jag ville ha en annan.
fick mycket hjälp med storlekar o sånt över telefon då. haft handskarna slutet av förra sommarn oså denna sommar o inte en söm har gått än iaf.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back