x2 6000

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
är en amd 64 x2 6000+ bra köp?, kostar 1400:-

bra/billigt moderkort till den också, nån som har tips? från komplett.se helst
det mesta de har är ju MSI moderkort, nått å satsa på kanske?
 

MikkE

Guest
Satan, mn äldre laptop har 64 3000+ och jobbar på bra, även med mer avancerade spel. Då med endast 128Mb grafik till. 4x mer lär ju inte vara dåligt =)
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
verkar som att det bir en X2 6000+

men som sagt, jag behöver ett juste moderkort, som ligger på under 1000 lappen helst, och det är ju en veritabel djungel

Ska du inte klocka duger vilket AM2-kort som helst, t.ex. ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321979 som jag själv kör i en snikburk men vill du absolut klocka rekommenderar jag t.ex. ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329411 - som jag bl.a. har i min brorsons 2800 MHz klockade Athlon 3500+ (FSB/HT går lätt att få över 250 MHZ). Kom ihåg vid klockning, det är CPU-hastigheten och dess cache-storlek som ger all prestanda och att minneshastigheten gör väldigt lite, under ynka procenten.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Ska du inte klocka duger vilket AM2-kort som helst, t.ex. ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321979 som jag själv kör i en snikburk men vill du absolut klocka rekommenderar jag t.ex. ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329411 - som jag bl.a. har i min brorsons 2800 MHz klockade Athlon 3500+ (FSB/HT går lätt att få över 250 MHZ). Kom ihåg vid klockning, det är CPU-hastigheten och dess cache-storlek som ger all prestanda och att minneshastigheten gör väldigt lite, under ynka procenten.

jag tänkte ta ett AM2+ moderkort, för det gör ju att jag kan köra nästa generations cpuer vad de nu heter efter att jag tröttnat på X2
+4gb ddr2 pc2-6400 minne

problemet är bara att alla AM2+ kort som är någorlunda billiga är slut på komplett, men jag väntar på att nya leveranser ska komma in den 4e januari, så bestämmer jag mig då
 
Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
heimdal skrev:
bra/billigt moderkort till den också, nån som har tips? från komplett.se helst
det mesta de har är ju MSI moderkort, nått å satsa på kanske?

Aldrig mer ett MSI moderkort, skiten funkade inte direkt ur förpackningen,
och som om inte det var nog så var det så vanligt att jag fick tillgodokvitto direkt, behövde inte ens lämna på felsökning!

Kanske var en måndags-modell, men jag tänker i vilket fall somhelst inte köpa från MSI mer. :näsblod
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Aldrig mer ett MSI moderkort, skiten funkade inte direkt ur förpackningen,
och som om inte det var nog så var det så vanligt att jag fick tillgodokvitto direkt, behövde inte ens lämna på felsökning!

Kanske var en måndags-modell, men jag tänker i vilket fall somhelst inte köpa från MSI mer. :näsblod

det bidde ett MSI kort iaf, får hoppas ditt var ett måndagsex. orkade inte vänta längre nämligen.

1 AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2,2MB, BOXED m/fläkt
1 MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16
1 OCZ nVIDIA SLI DDR2 PC6400 4096MB KIT, XTC, w/two 2048MB, CL5-4-4-15
1 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM
2 Zalman Slim fläkt 80x80x15mm m/fläktgrill

4326:- tycker jag är rättså överkomligt för det
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
återkom gärna med åsikter om det där mobot, har liknande uppsättning, samma prolle och liknande minnen osv men ett "vanligt" am2 mobo.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
återkom gärna med åsikter om det där mobot, har liknande uppsättning, samma prolle och liknande minnen osv men ett "vanligt" am2 mobo.
anledningen till att jag valde det moderkortet är att den har stöd för fyrkärniga processorer bland annat.

sitter å är irriterad på att pakethelvetet har legat i jönköping sedan kl 3.44 inatt...
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
posthelvetet verkar ha slarvat bort mitt paket, för enligt sökningen har det legat i jönköping i 3 dagar.
tog kontakt med komplett (på postens uppmaning), får se vad de säger om jag får nytt eller vad som sker..
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top