X-Rundan i Gävleborg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är inte speciellt kul att åka kolonn, jag var ute på en sån körning i går, jag brukar följa med någon gång per år.

Det som är kul är ju samlingarna av likasinnade (och annorlunda) stollar på ett och samma ställe.

Dom jag åkte med i går var en salig blandning Harleys, Guldvingar, BMW med extra allt, men en och annan sport-tourer fanns med, men favoriten blev ändå en sprillans ny veteran, årsmodell 08/09 (han regbesiktade i fjol, men hade bara 160 mil på mätarn i går)

Märket är "Motorcykelverken", en nytillverkad ram från södra sverige, Encylindrig stånka (okänd tillverkning), Nortonlåda, BSA gaffel och framhjul (tror jag), Sprillans ny gammal huskvarna tank osv...

Ett underbart bygge, som fungerade utmärkt och lät som kriget!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Den där måste du nästan fixa fram lite bilder på! :)

Det kan jag försöka göra, jag är bekant med ägaren, då han bland annat har köpt en del smådelar till bygget av mig.
Det är även han som har lurat mig att gå med i Mc veteranerna, trots att varken min eller min hojs ålder är tillräckligt hög.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du, hur gick det med bilderna, såhär ett halvår senare? :)

Ärligt talat har jag glömt bort det, men han har ÅAS inte varit in på mitt jobb vad jag kan påminna mig heller.

Men bra att du påminner mig, jag ska höra med honom om den står på klubben, då kan jag ju åka dit och fota den!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du, hur gick det med bilderna, såhär ett halvår senare? :)

Inga bilder fixade, men han var in på mitt jobb i dag, hade förmodligen googlat på "Motorcykelverken" och hittat tråden på SH.

Så han svängde förbi och tipsade om en liten filmsnutt som låg ute på MC veteranernas hemsida:

http://www.fsy.se/mcv/blanketter/blankett16.MPG

EDIT: det fanns en bild

bild261.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top