x-racing titanium ljudnivå

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Första motarden blev en KTM 660 -04. Tokroligt! Inkörning pågår för fullt.
Är dock lite sugen på att uppgradera "soundet" och efter lite trådläsning verkar X-racing vara ett bra alternativ. Jag har dock för avsikt att köra bana. Rörken och Kinnekulle där 100 db gäller. Klarar detta slip-on ljudgränserna? Räcker det o skruva i decibeldräparna i så fall? Tänkte kränga originalet. Tacksam för svar om ngn har erfarenhet av motard-slip-on-bankörning! :tummenupp
 
Nu vet ja inte hur X-racing dämparen är MED DB - killern men utan så kan du nog glömma det. Frågan om inte din 660 är på gränsen redan orig för nu har de blivit stenhårda på just motarder!

Btw: En arbetskollega har en TT600e med X-racing dämpare fast vanliga, han kan inte köra utan DB-killern för då låter den för mkt.
 
Rasorblade skrev:
2099258 Det räcker om du skruvar i DB-killern..om de är 100db som gäller
Tyvärr skall man inte vara så säker på det just när det gäller Rörken. Dom mäter vid fullt påslag passerande (har jag för mig i alla fall) och då är det så att orginalsystemen klarar sig precis.

.
 
Spider skrev:
2099694 Tyvärr skall man inte vara så säker på det just när det gäller Rörken. Dom mäter vid fullt påslag passerande (har jag för mig i alla fall) och då är det så att orginalsystemen klarar sig precis.
...och vissa gånger inte ens det (beroende på vind o.d.). En stånka kan skramla och låta mycket ändå. Husa 650 räcker det med att man knackar ut gnistgallret på, så kan det ge fel utslag (över 100dB) kanske hälften av gångerna. Trist, men så är det...

Kinnekulle har gräns de med, men där kan man oftast köra med bra mycket mer öppna system - de mäter bara om de tycker det låter för mycket.
 
TomK skrev:
2099804 ...och vissa gånger inte ens det (beroende på vind o.d.). En stånka kan skramla och låta mycket ändå. Husa 650 räcker det med att man knackar ut gnistgallret på, så kan det ge fel utslag (över 100dB) kanske hälften av gångerna. Trist, men så är det...

Kinnekulle har gräns de med, men där kan man oftast köra med bra mycket mer öppna system - de mäter bara om de tycker det låter för mycket.

Kanske dum fråga...men vad gäller för Db-nivå på vanlig väg?
Är det också 100Db?? :va
 
Tack för infon! Blir nog till att behålla original-burkarna.. Pallar inte o byta varje vecka.. Hmm.. Några tips på annat kul till hojen som bättrar på bankörningen om jag nu inte får mullra :D
 
Cronqan skrev:
2101467 Tack för infon! Blir nog till att behålla original-burkarna.. Pallar inte o byta varje vecka.. Hmm.. Några tips på annat kul till hojen som bättrar på bankörningen om jag nu inte får mullra :D

Ja det kan du, bra fjädringen är A & O, men det kan du klämma många andra hojar i kurvorna även en del effektstarka också. Alt är att dreva ner men nja det är nog inte aktuellt. Går inte göra så mkt i motorn utan att man måste låta de andas mera!
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top