X-box hjälp!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hur är det, måste man ha minneskort till X-box? Vill minnas att det sitter en HDD redan i x-boxen men den kanske inte går att använda?

Snabb hjälp tack. :) Sitter ju här och handlar för fulla muggar. :p

EBS skrev:
Hur är det, måste man ha minneskort till X-box? Vill minnas att det sitter en HDD redan i x-boxen men den kanske inte går att använda?

Det sitter HDD i - no worries !
Går dessutom att modda till en STOR HDD så du kan ha "back up" i spelaren :hihi

Chippa boxen och lägg i större HDD och andra roliga prylar :)
Skit i minneskortet bara onödigt ju....

EBS skrev:

Med Xpander kan xboxen att ha 900GB:-) = (3 hårddiskar) så det finns ingen gräns med 120Gb idag,samt så går det yppeligt att köra med 7200varvs diskar.

Lite info nedan.

Det största användningsområdet blir nog att du kan behålla din orginal hårddisk intakt och därmed spela "Xbox Live" utan några problem, när du startar orginal hårddisken så startas även orginal bioset.
Kitet är komplett inget mer behövs (förutom extra hårddiskar).

Bilden är tagen på den riktiga produkten.

Therudeboy skrev:
max 120gig och helst en som går på ganska låga varv.

Bifogat

• Xpander.jpg
    Xpander.jpg
    35.1 KB · Visningar: 56
Crille skrev:
Med Xpander kan xboxen att ha 900GB:-) = (3 hårddiskar) så det finns ingen gräns med 120Gb idag,samt så går det yppeligt att köra med 7200varvs diskar.
.

Jag har i alla fall hört att 120gig hdd var max och helst inte en hdd som varvade 7200rmp då xboxen kunde bli extremt varm.

Okej. Blev ett minneskort med iallafall. Kosta bara 400 spänn och kan ju va kul att ha. :) Nu är detta beställt. :D

Xbox Basenhet - (Inkl. Halo och Midtown Madness 3)

Colin McRae Rally 3

Handkontroll - Dual Force Vibration Controller - Chili

James Camerons Dark Angel

Minneskort 8MB - Original

Kommer om 1 - 2 dagar. Här ska det spelas. :D:D:D

Jo det visar ju att det är en skillnad på vad man hört och vad man vet. Idag kan man ha större hårddiskar än 120 Gb tack vare LBA48 hacket. 7200 varv är inga problem heller. Däremot kan man få problem att låsa vissa diskar, min på 2mb cache var inga problem däremot har en del med 8mb cache haft bekymmer. Men det är ju helt ointressant om man använder Xpander och har kvar sin originalhårddisk.

Therudeboy skrev:
Jag har i alla fall hört att 120gig hdd var max och helst inte en hdd som varvade 7200rmp då xboxen kunde bli extremt varm.

Minneskortet behöver du ju bara om du ska iväg till någon kompis och spela och vill få med dej dina egna sparade spel. Annars sparas allt på hårddisken. Sorry men 400 spänn i sjön om man inte spelar hos kompisarna :D

EBS skrev:
Okej. Blev ett minneskort med iallafall. Kosta bara 400 spänn och kan ju va kul att ha. :) Nu är detta beställt. :D

Colin McRae Rally 3

Blip skrev:
Jo det visar ju att det är en skillnad på vad man hört och vad man vet. Idag kan man ha större hårddiskar än 120 Gb tack vare LBA48 hacket. 7200 varv är inga problem heller. Däremot kan man få problem att låsa vissa diskar, min på 2mb cache var inga problem däremot har en del med 8mb cache haft bekymmer. Men det är ju helt ointressant om man använder Xpander och har kvar sin originalhårddisk.

Nu vet jag ju, ville bara säga vad jag hört. Du säger ju att man inte kunde modda som jag sa, konstigt nog finns det ett helt forum om det.

Blir ett chip också om nån månad eller så. Nu är dom "överblivna" pengarna slut.

EBS skrev:

Colin McRae Rally 3

å vad kosta detta kalas??????

Skulle jag ha ägt en X-box skulle jag kasta in neon lampor (gröna gulliga ;))
Och göra lite passande hål... igenomskillnigt (Stavningen!) X sen gröna neon lampor under, borde vara fint? :banana

OLJEKYLD GSXR skrev:
Och fortfarande är inte ens en gardinstång inhandlat till lägenheten.... :arsele

Gardinstänger finns. :7peta :fakta ;)

Du är bara avundsjuk för att jag har råd. :arsele :p
Men du kan få komma över å spela nån dag. :D

ninja_1 skrev:
å vad kosta detta kalas??????

3150 kr inkl frakt.

Itacha75 skrev:
Och göra lite passande hål... igenomskillnigt (Stavningen!) X sen gröna neon lampor under, borde vara fint? :banana
Nej, det borde det inte.

EBS: Att köpa minneskort är verkligen som att elda upp 400 spänn, som flera redan skrivit så lagras ju alla save-games på hårddisken, vad skall du med ett minneskort till?

sgtpepper skrev:
Nej, det borde det inte.

EBS: Att köpa minneskort är verkligen som att elda upp 400 spänn, som flera redan skrivit så lagras ju alla save-games på hårddisken, vad skall du med ett minneskort till?

Jag har bestämmt mig för att lämna tillbaka det och köpa nått kul spel för pengarna istället. :)

Crille skrev:
Med Xpander kan xboxen att ha 900GB:-) = (3 hårddiskar) så det finns ingen *YAPP YAPP YAPP* även orginal bioset.
Kitet är komplett inget mer behövs (förutom extra hårddiskar).

Bilden är tagen på den riktiga produkten.

Med senaste xecuter chipet kan man ha 2.x terrabyte i sin box dvs i praktiken hur mycket som helst. Och det funkar utmärkt med en 7200 varvare.

All info man vill ha ang xbox finns på denna url

Last edited:
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph