X-box chippning!

Jibba

The one and only!
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
suzuki gsx r 1000
Finns det nån firma i närheten av Kalmar som chippar x-boxar o byter hårdiskar?
Nån som vet? Hör av er!

Gör det själv! Jag hade lött i 10 min förut och klarade av att löda min xbox 1.6. Billigt o bra!

HanneZ skrev:
Gör det själv! Jag hade lött i 10 min förut och klarade av att löda min xbox 1.6. Billigt o bra!
Med rätt grejer kan vem som helst med en någorlunda stadig hand chippa sin box :)

Rätt grejjer? En 25 kroners lödkolv och lite lödtenn för en fem krona funkade fin fint. Ta en kall innan ifall du är skakig på hand.

HanneZ skrev:
Rätt grejjer? En 25 kroners lödkolv och lite lödtenn för en fem krona funkade fin fint. Ta en kall innan ifall du är skakig på hand.

Samma här, det som tog tid var att skala av dom otroligt tunna trådarna som följde med.... 1.6 ska du ha aladdin live chippet för 250 spänn i tycker jag.

Japps, nu finns det för 150 kr på dvddirekt eller 199 på chipnplay

Jag har ju oxå en 1.6

Jag hade tänkt mig Smartxx men det kanske är bättre med aladdin.

Fan ska jag verkligen våga att löda själv...det är frågan.

Smartxx har lite funktioner som att välja bios samt att man kan ha större bios för att köra linux och annat. Annars har jag inte funnit nån fördel med smartxx framför aladdin

Aha, på det viset.

Ok, men då blir det Aladdin istället, billigt och bra.

Hänger det med en riktigt bra välskriven instruktion för att löda när man köper?
Tack.

Nej, det gör det inte. Det enda dom ger är en länk till www.super-aladdin.com. Där finns beskrivning men den är väl inte så där jätte bra. Men det finns bättre på smartxx hemsida och det är inga problem att förstå vart man skall löda om man tittar på några bilder.

Ok, ska väl inte vara så jättesvårt.

Förresten, du bor ju rätt nära mig,
du vet inte nån som kan göra det åt mig?

Fanns ett ställe i Borås som lödde mitt playstation,
men dom finns inte kvar längre (datalib)

chipnplay i götet tar 550 för ett aladdin live monterat och klart!

Last edited:
Själv har jag tänkt köpa ett chip som heter Xecuter 2.2. Sägs vara bland de bästa.

Den bästa är dock den senaste Xecuter, ingen aning vad den nya modellen heter.

Aladdin live, innebär det att man kan spela xbox live med det här chippet?

Alltså brända spel, inte orig spel.

H4 skrev:
Själv har jag tänkt köpa ett chip som heter Xecuter 2.2. Sägs vara bland de bästa.

Den bästa är dock den senaste Xecuter, ingen aning vad den nya modellen heter.

Aladdin live, innebär det att man kan spela xbox live med det här chippet?

Alltså brända spel, inte orig spel.

Vad jag vet så finns det inte något chip som man kan spela live med utan
man måste kunna stänga av chippet för att spela live......sen hur det går med brända spel vet jag inte men om det är en .ISO så lär det väl funka??

BlackArmy skrev:
Vad jag vet så finns det inte något chip som man kan spela live med utan
man måste kunna stänga av chippet för att spela live......sen hur det går med brända spel vet jag inte men om det är en .ISO så lär det väl funka??

Nja, helt omöjligt då man måste stänga av chippet. Om man vill ha live köper man några orig spel som man vill lira över nätet... skaffar xbox live och har resten brända spel.

H4 skrev:
Nja, helt omöjligt då man måste stänga av chippet. Om man vill ha live köper man några orig spel som man vill lira över nätet... skaffar xbox live och har resten brända spel.

Jo men jag menar att om du bränner en .ISO så har du ju igentligen bara gjort en kopia av orginalspelet,den är ju inte rippad eller nåt så jag menar den blir ju som orginalspelet eller??Och då borde det inte bli några probs,men att använda spel som ligger på HDD:n är ju kört eftersom chippet måste vara på för att få tillgång till dom...

BlackArmy skrev:
Jo men jag menar att om du bränner en .ISO så har du ju igentligen bara gjort en kopia av orginalspelet,den är ju inte rippad eller nåt så jag menar den blir ju som orginalspelet eller??Och då borde det inte bli några probs,men att använda spel som ligger på HDD:n är ju kört eftersom chippet måste vara på för att få tillgång till dom...

Jo det stämmer, om man då uppfinner ett chip som fungerar med live.

Ser fram emot mitt xbox som jag ska få snart. :D

Back