X-box 360 Nå att ha?

Peaceinn

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
suzuki
Fick en slant över och mitt x-box har skänkt mig mycket lyckliga stunder men funderar på en uppdatering är 360:in nå att ha eller ska man vänta på playstation som är mycket dyrare och då finns inte mina pengar kvar.
Wee är inte ett alternativ.
Så ni som har 360 är ni nöjda eller?

Jasså vad kommer PS3 att kosta då? Du verkar ju veta. :tungan
PS3 kommer att vara en mycket bättre maskin och vad jag har hört och läst så kommer den inte vara mycket dyrare än ungefär motsvarande vad de andra maskinerna kostade när dem kom. PS2 kostade exempelvis 4.500 kronor ganska länge. Mitt tips är att vänta på PS3. Är du helt inne på Xbox360 så är det väl bara att tjöpa! Du sa ju själv att du är nöjd med ditt Xbox och en nyare version lär ju inte vara sämre eller tråkigare.

PS3 släpps i Japan den 7:e November, i år. Resten av världen kan köpa den 17:e November. I år.

Den kommer att släppas i 2 utföranden;
En version för 6000:- med 60GB HDD och HDMI samt WiFi. En annan som är lite bantad, ingen HDMI och WiFI och med 20GB HDD för tuselappen mindre. 5000:-. Oklart dock om den kommer säljas i Sverige. Förhoppningsvis inte.

Planen från Sony är att ha 2 miljoner enheter tillverkade till lanseringen, ytterligare 2 miljoner innan årets slut samt 2 miljoner till till slutet av mars 2007. Alltså vid bokslutet för Sony. (Tot. 6 miljoner enheter)

Microsoft planerar att hinna sälja 10 miljoner Xbox360 innan Sony lanserar sitt monster, (vilket jag tror blir klämpigt då Japan verkar förlorat redan) så man kan nog räkna med en prissänkning på Xbox360 i höst.

Jag kan väl till skillnad från de flesta andra svara på frågan och säga "JAPP, sketnöjd med min 360!!". Allt bara funkar, smidigt och snyggt som fasen. Nackdelar? Den är högljudd - that's about it ..

Smeddie skrev:
2312109 Jag kan väl till skillnad från de flesta andra svara på frågan och säga "JAPP, sketnöjd med min 360!!". Allt bara funkar, smidigt och snyggt som fasen. Nackdelar? Den är högljudd - that's about it ..
Och stor och ful. Xbox 360 är helt enkelt inget för riktiga gamers! :blah
Men visst. Det är som med det mesta andra här i livet. Prestanda avgör inte alltid. Ofta är det känsla och små egenskaper som gör att man tycker om olika saker. Och tur är väl det. Tråkigt om alla skulle ha samma saker hela tiden. :tråkad

Köp en PS3:a. Skulle jag har gjort. Läste att ljudnivån kommer att vara på ynka 25 decibel och att man kommer att kunna surfa på internet med den. Sen kommer det finnas Linux som OS, men troligtvis för man köpa det till. Sen är det bara koppla in musen och tangentbordet så har man nästan en HTPC. Det blir nästan så att man kanske kastar sin dator.

PS.
Blueray är ju också en fördel, då slipper man köpa en sån också. Det tjänar man nog på. Sen blir det ju snyggare också då man har en istället för två apparater under teven.
DS.

Äh...
lyssna inte på alla ps-fanboys :tungan
Om du gillade xbox så kommer du älska xbox360.
Jag köpte båda på lanseringsdagarna och har inte ångrat det en sekund. Jag saknar inga funktioner jämfört med de som ps3 påstås* ha (*eftersom ingen utanför sony än fått undersöka den slutgiltiga versionen ordentligt...), dessutom kommer MS släppa en hd-dvd spelare till 360 i höst. Trådlösa handkontroller, hög upplösning, surround ljud och snygg formgivning...och just ja, den största fördelen jämfört med ps 3 är ju att denna faktiskt går att köpa i butik redan imorn om du vill...

Quaya skrev:
2313027 Har det kommit ut chip till xbox 360 ännu?

"Det kommer inte vara möjligt att chippa dessa maskiner" var det ett visst Microsoft som sade. Så ja, det finns "chip" till dem :D

Jag skulle köpa ett 360 och sen lägga in det i garderoben när du köper ett PS3.

Smeddie skrev:
2312109 Jag kan väl till skillnad från de flesta andra svara på frågan och säga "JAPP, sketnöjd med min 360!!". Allt bara funkar, smidigt och snyggt som fasen. Nackdelar? Den är högljudd - that's about it ..
Den är SJUKT bullrig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...