www.motorsprängning.se

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
:mad: Nu har motarden lämnat in, troligtvis har kolven gått sönder och kilat fast sig mellan vevparti och vevhus vilket medförde att motorn sprängdes i bitar. Problemet är att dessa Husqvarna sm610 inte verkar finnas på nån skrot har ringt runt idag utan resultat, undrar om det är nån härinne som vet av nån motor till dessa sm610 en sån modell med elstart. Har även försökt hitta utomlands men min tyska är inte den bästa

Det blir nog till att pynta ut för nya delar. Det finns riktigt dåligt med begegnade.
Polarens Husqvarna 610 skar och det fanns inga delar att få tag förutom nya, så det blev till att pynta ut för nya och dom är inte billiga, tyvär :(

Har inte mycket tips förutom att jag sett en motor på blocket för ca. 1 månad sen. Vet inte om den blev såld. Kan du säga mer exakt hur det hela gick till och kanske vad det beror på?? Jag har samma motor i min o nu blir man lite orolig... man kanske inte ska motorvägspendla för mkt?

Nexor skrev:
2131443 Har inte mycket tips förutom att jag sett en motor på blocket för ca. 1 månad sen. Vet inte om den blev såld. Kan du säga mer exakt hur det hela gick till och kanske vad det beror på?? Jag har samma motor i min o nu blir man lite orolig... man kanske inte ska motorvägspendla för mkt?

såg den länken på soe.se, men den verkar tyvärr såld, har lite problem att logga in på soe.se, för c:a en månad sen var det en från sporthoj som hade hört av sig till en kille och hade en att sälja men för den killen var det fel motor (enduromod) men rätt för mig , skulle gärna vilja veta vem det var och om den finns kvar. Det som hände var att jag gasade på lite på fyran inga dundervarv kanske 5-6k sen blev de tvärstopp pallnit, tur i oturen att det hände på raksträcka, ska försöka lägga upp nån bild på eländet om nån dag

bilder på eländet

kul va :mad: knäckt vevstake, cylinder, kolv, motorblock, lamellkorg, gjorde det riktigt bra !!!!!

Bifogat

• div 060515 115.jpg
    div 060515 115.jpg
    76.2 KB · Visningar: 164
  • div 060515 119.jpg
    div 060515 119.jpg
    74.5 KB · Visningar: 221
  • div 060515 116.jpg
    div 060515 116.jpg
    41.7 KB · Visningar: 139
Last edited:
aj.. de där bilderna fick det att skära i hjärtat.. :(
Lycka till med jakten på nya delar.

men hur faaan går en sån där sak till det är ju en så gott som ny hojj :confused:

Du det var inget lite du slaktade den motorn!!!
Vad låg du på för varvtal o hast?
Känns nog som det kunde slutat illa vid fel tillfälle.

Freddola skrev:
2164088 Du det var inget lite du slaktade den motorn!!!
Vad låg du på för varvtal o hast?
Känns nog som det kunde slutat illa vid fel tillfälle.
det kanske gick i 70-80 på fyran inga jättevarv, tvärstopp och det gick inte att frikoppla för att vajern gick sönder bara några minuter före, det gjorde nog att skadorna kanske blev större än nödvändigt

heliac skrev:
2166450 Klart ledsamt..men du verkar ju ha fler hojar. Bara att pina vidare :D
har faktiskt lyckats spårat motorn som var på blocket för ett tag sen och inhandlat den, så i me skiten bara

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...