www.motorrad-planet.com - någon som handlat?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tja!
Där finns en hel del julklappar till hojjen, men undrar ifall någon handlat från dem? Är de pålitliga osv?
Svarade iaf. fort på mitt första mail, där jag frågade efter fraktkostnad och med vem det kommer (16.95€,säkert minimi, DHL).

up. ingen fortfarande? Lite risk att beställa när det gäller beställning på ca 400€.

Maila och fråga om du kan betala vid leveransen, till DHL. Fc-moto har den varianten. Det kändes bättre när man för några år sedan beställde hos då okänd firma.

"Nachnahme - Die Zahlung findet dann an Ihrer Haustür über den Mitarbeiter unseres Lieferdienstes statt"

fri översättning

"Efterkrav - Betalningen sker vid er husdörr via medarbetaren hos vår fraktfirma"

Betalning vid dörren är vanligt i Tyskland. De har en lite annan servicenivå på deras post och paket leverens... Du får nog vara beredd på att hämta ditt paket som vanligt. Om du inte väljer en fraktfirma som hemlevererar.

Jag fick det en gång mot min vilja. Dyrare och krångligt att behöva passa deras leverenstid: (

Betalning vid dörren är vanligt i Tyskland. De har en lite annan servicenivå på deras post och paket leverens... Du får nog vara beredd på att hämta ditt paket som vanligt. Om du inte väljer en fraktfirma som hemlevererar.

Jag fick det en gång mot min vilja. Dyrare och krångligt att behöva passa deras leverenstid: (

Betalning vid dörren fungerar även till sverige, finland(Åbo) vette fåglarna. Eller som du skriver prata med DHL's kundtjänst sedan hämta och betala det hos DHL (bromma) vilket jag gjorde. DHL är ungefär gamla tyska postverket dvs ganska seriöst.

Okej tack för svaren, ja mailade och frågade ifall det fungerar med betalning vid leverans, ska se hur det går!

Jahapps, tuffa pojkar som vi är så beställde vi grejjs för ca 200€ härifrån, och betalade med kontoöverföring.
Svaren via mail är TRÖGA och oförståeliga på engelska, tyska klarar dom och dessa svarar de fort på...
Det står heller inget om de har varorna i lager på hemsidan, om leverans räcker 2 månader eller 1 vecka, och inte meddelade de nåt heller. Men det tog ca 2 veckor så hade vi varorna hemma, via DHL till vanligt post, hämtade varorna på postkontoret.
Varorna kom i en pafflåda, inlindade i lite plastfolie och en halv tidning lite som dämpning. Jag kunde inte annat än skratta åt packningen.:)
Bra priser men dålig service på engelska. Välj själv. Funkar iaf.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra