www.mcdackonline.com - PILOT POWER

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Ska köpa ett bakdäck.

Michelin PILOT POWER (190/50 17) W73

så långt är allt bra

men på sidan finns det 4-5 olika pilot power med samma dimension fast det kan vara ett
W, G, T extra i beskrivningen. dessa däck har olika priser. Frågan är. Vad betyder det?

Det har ingenting med hastighet å göra tex W=270km/h osv det betyder nått annat.

Nån som vet?

http://www.mcdackonline.com/start.html

Det finns massor med trådar om det, men vi kör igen! Det är olika typningar för olika hojar. Det är något dom är väldigt glada i i bla Tyskland. Tillverkarna typar hojen med ett visst däck, och då får det däcket en tilläggsbokstav. Dvs inget vi behöver bry oss om i Sverige, det är ingen skillnad på däcken! Så köp du det billigaste Pilot Power du kan hitta, kör å var glad :)

Hoztic skrev:
2172429 Det finns massor med trådar om det, men vi kör igen! Det är olika typningar för olika hojar. Det är något dom är väldigt glada i i bla Tyskland. Tillverkarna typar hojen med ett visst däck, och då får det däcket en tilläggsbokstav. Dvs inget vi behöver bry oss om i Sverige, det är ingen skillnad på däcken! Så köp du det billigaste Pilot Power du kan hitta, kör å var glad :)

fan vad koolt......1650kr inkl moms och frakt. Fan det e ju gratis nästan.

Gulleplutt skrev:
2172449 fan vad koolt......1650kr inkl moms och frakt. Fan det e ju gratis nästan.

Beställde ett pilot power 160 (bandit 600) för 1450kr i söndags, kl 1900 ikväll kom schenker med däcket till dörren :)

Skit också, köpte nyss ett Pilot Road därifrån och det är specat till endast 270 km/h. Jäklar vilken miss. :(

:rolleyes:

morlock skrev:
2172610 Skit också, köpte nyss ett Pilot Road därifrån och det är specat till endast 270 km/h. Jäklar vilken miss. :(

:rolleyes:

Typiskt! mina däck har också samma begränsning :3freak
Nåja vi får helt enkelt hålla igen lite på gasen i sommar... ;)

BullDoozer skrev:
2172687 Typiskt! mina däck har också samma begränsning :3freak
Nåja vi får helt enkelt hålla igen lite på gasen i sommar... ;)

Mitt pallar också bara för 270, känns lite jobbigt att behöva begränsas så fruktansvärt med banditen
:hihi

Finns ju ingen annan specning för högre farter än 270 att välja på (W) ?? :va .då äre väl inte mycke annat att göra än att välja den !?

Taco skrev:
2172742 Finns ju ingen annan specning för högre farter än 270 att välja på (W) ?? :va .då äre väl inte mycke annat att göra än att välja den !?
Jag tror nog dom har lite marginal, ett 270-däck exploderar knappast i 280, det klarar garanterat kortare svängar uppåt 300. Dessutom snackar vi ju ärlig fart, dom flesta hojar har ju glädjemätare, och toppfartstestas av en anorektisk japan med påmålat skinnställ :rolleyes:

Jag ska och köpa ett pilot power framdäck idag, 1550:- pålagt och balanserat, tycker jag inte är så dåligt, lite dyrare än att beställa, men när det skiljer bara nån hundring så handlar jag lokalt.

Mitt pilot road bakdäck köpte jag på däckonline till bra pris och snabb leverans.

Stefanp skrev:
2173004 Jag ska och köpa ett pilot power framdäck idag, 1550:- pålagt och balanserat, tycker jag inte är så dåligt, lite dyrare än att beställa, men när det skiljer bara nån hundring så handlar jag lokalt.

Mitt pilot road bakdäck köpte jag på däckonline till bra pris och snabb leverans.

Njae, det blir väl inte direkt dyrare. Om man köper för 1417 och sen måste betala ca 150-300 för krängning och balansering. Du spara tom minst 17 spänn :banana

Kawwa skrev:
2173214 Njae, det blir väl inte direkt dyrare. Om man köper för 1417 och sen måste betala ca 150-300 för krängning och balansering. Du spara tom minst 17 spänn :banana

Precis, då är det ju bättre att handla lokalt. 200 kr fick jag pröjsa för att få mitt medhavda däck pålagt och balanserat.

Hoztic skrev:
2172984 Jag tror nog dom har lite marginal, ett 270-däck exploderar knappast i 280, det klarar garanterat kortare svängar uppåt 300. Dessutom snackar vi ju ärlig fart, dom flesta hojar har ju glädjemätare, och toppfartstestas av en anorektisk japan med påmålat skinnställ :rolleyes:

Vet inte säkert hur det är med MC-däck, men vad gäller bildäck så är det faktiskt precis vad som kan hända.
För att få lov att klassa exempelvis V (240km/h) så skall däcket hålla i minst 20 minuter med en viss tyngd i 240km/h
Tidigt 90-tal Gislaved hade ett H-klassat däck som exploderade redan innan uppnådda 210km/h, så så hemskt stora marginaler tror jag faktiskt inte dom har.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back