www.hojdäck.com

Tja.. Det var ett touringdäck jag beställde. Pilot Road 2. 190/50 17
Hade alltför mjukt däck tidigare. . Sista långresan jag gjorde . >100mil gjorde att korden kom fram.
Så nu törs jag ej köra mer innan byte.

Ok.. Har du panik och behöver hjälp så har jag ett set Michelin Power Pure i bättre begagnat skick, knappt körda på gata så massa mönser på mitten, och gott om mönster på sidorna också för den delen, och ett helt nytt Dunlop Sportsmart liggande.

Båda 180/55...

Bor ju också i Nkpg.

På hemsidan står det "Leveranstiden är normalt 2-4 dagar arbetsdagar". Själv hade jag nog tagit fasta på ordet normalt och tolkat semestertid som onormalt. Det som blir olyckligt är när en sån här tråd hamnar högt upp på Googelsök utan att veta vad som orsakat förseningen. Jag har aldrig beställt från den aktuella firman men eftersom många uppenbarligen är nöjda så vore det trist om ett gott varumärke blir lidande oförskyllt. Förseningen kan ju bero på nåt som hänt hos fraktfirman. Har du ett paketid så kan du prova spåra det på privpack.se

På hemsidan står det "Leveranstiden är normalt 2-4 dagar arbetsdagar". Själv hade jag nog tagit fasta på ordet normalt och tolkat semestertid som onormalt. Det som blir olyckligt är när en sån här tråd hamnar högt upp på Googelsök utan att veta vad som orsakat förseningen. Jag har aldrig beställt från den aktuella firman men eftersom många uppenbarligen är nöjda så vore det trist om ett gott varumärke blir lidande oförskyllt. Förseningen kan ju bero på nåt som hänt hos fraktfirman. Har du ett paketid så kan du prova spåra det på privpack.se

Förstår inte ditt resonemang om att dölja sanningen. Låter lite kommunistiskt.

Väntar fortfarande på leveransbeskedet. Grejerna har nog ej lämnat lagret ännu. Kvittot har jag dock fått.
Men ibland blir det förseningar o kommer säkert att beställa fler gånger därifrån.
Ville bara kolla om någon fler hade samma erfarenhet därifrån.

Tycker dock det är lite dumt att utlova snabb leverans o mailsupport o inte hålla det.

Ok.. Har du panik och behöver hjälp så har jag ett set Michelin Power Pure i bättre begagnat skick, knappt körda på gata så massa mönser på mitten, och gott om mönster på sidorna också för den delen, och ett helt nytt Dunlop Sportsmart liggande.

Båda 180/55...

Bor ju också i Nkpg.

Tja.

Jäkligt schysst av dig.
Det är ju en del jobb/kostnad med att lägga om däcket. (har iof däcket löst) men kan avvakta några dagar.
Har dock lite abstinens nu när solen skiner :(

Hej.

Jag har kollat av mailen nu och har inga obesvarade mail i inkorgen.??

PM:a ditt namn så kollar jag av det pronto.
Befinner mig i Södertälje på Minimoto RM med grabben.

Förstår inte ditt resonemang om att dölja sanningen. Låter lite kommunistiskt.
Har jag sagt nåt om att dölja sanningen?:dummer
Personligen tycker inte jag att ett offentligt forum är rätt plats att lösa leveransproblem med ett enskilt företag. Hur du kan få det till kommunism överstiger min fattningsförmåga.

Säkert en veckas semesterstängt utan uppdaterad status på leveranstid. Ganska standard med internethandel.

Alltid info på telesvar om det är ändringar.
Om jag har semester(har 1 vecka varje sommar), så tar Daniel Fredrik över.
Dock kollar jag mail oftare än dem :rolleyes:

Dock ska leveranstiden ej påverkas om vi har semester. Shopen är öppen som vanligt.
Det som däremot ställer till det, är om däcket inte fanns i lager vid ordertillfället. Då tar det lite längre tid.

Så så, Tom har hört av sig och det är lördag.
Saker går fel emellanåt, det är hur felen hanteras som räknas.

Den här tråden kan bli riktigt bra reklam, både ett problem som förhoppningsvis löser sig bra och en massa nöjda kunder som skrivit.

Också beställt där ifrån ett par gånger, aldrig några problem :tummenupp

Så så, Tom har hört av sig och det är lördag.
Saker går fel emellanåt, det är hur felen hanteras som räknas.

Den här tråden kan bli riktigt bra reklam, både ett problem som förhoppningsvis löser sig bra och en massa nöjda kunder som skrivit.

Jag håller med. Det verkar som alla har grymt bra erfarenheter av företaget.
Har varit i kontakt med Tom och det löser sig nog.

Behöver man inte semester och vila upp sig ett par dagar (precis som alla andra yrken) bara för att man håller på Mc....hur tänkte du nu?

Ja såklart är det mitt fel som inte har framförhållning.'
Jag letar efter däck och så finns denna sida som lovar leverans 1-3 dagar.

Efter 5 dagar mailar jag o säger att jag kan ta dyrare däck om mitt beställda däck ej finns hemma. Men still no answer.

Hade jag haft en firma som heter www.hojdäck.se/com så hade jag nog inte valt o ta sommarsemester ????

Behöver man inte semester och vila upp sig ett par dagar (precis som alla andra yrken) bara för att man håller på Mc....hur tänkte du nu?

Såklart alla behöver semester.
Personligen hade jag dock ej valt att ha semesterstängt under sommaren då man säljer som mest.
Men så har ej heller varit fallet. Företaget drivs ju inte bara av en person.

Vet att reklam inte är tillåten. Men all kred till Tom som tar tag i detta även om det är helg och dessutom semestertider:tummenupp
Det förtjänar att uppmärksammas!
Med den typ av service så skapar man en trogen kundkrets!

Tack och ta nu hand om din familj:yoparty

Skriv gärna en slutkläm så framtida Googlare får en rättvis bild av denna happening

Även jag har beställt grejer från hojdäck och är riktigt nöjd!

Dessutom har Tom själv valt att hjälpa mig genom PM ang. däckval trotts att jag ej skulle handla de av honom utan på blocket. Det är inte många som gör!

Riktigt missnöjd att Tom inte kan leverera Maxxis IT 7305 :krama

Riktigt missnöjd att Tom inte kan leverera Maxxis IT 7305 :krama

Där kom den ja.... :rolleyes:

Tyvärr så levererar inte jag däcken, det gör Schenker:rofl:rofl

Ang Maxxisdäcken, så har importören har slutat ta in MC-däcken då han tycker marknaden är för liten.
Väldigt tråkigt tycker vi, då många av dem håller en riktigt hög klass kontra priset.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025